Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2007

Προσωπική ηθική

Εμπνευσμένη από το σουρεάλ των εκλογών καθώς και από το post της industrialdaisies στις 16-9-2007 (με τα σχόλια τα οποία έγιναν), αποφάσισα να σας παραθέσω αυτά τα οποία εγώ σκέφτομαι.
Κάθε τέσσερα χρόνια έχουμε εκλογές. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, υπάρχουν τα ίδια κόμματα, τα ίδια πρόσωπα. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε και μετακινήσεις ανθρώπων από κόμμα σε κόμμα, οι οποίες προκαλούν ποικίλα σχόλια. Είμαι 21 κοντά και κάτι καινούργιο δεν έχω δει. Δεν θέλω να τα ισοπεδώσω όλα, απλά αυτή είναι η προσωπική μου άποψη.
Προτού συνεχίσω, οφείλω να ομολογήσω κάτι. Υπήρξα μέλος της ΔΑΠ για δύο χρόνια. Επίσης να αναφέρω οτι πτυχίο -θεωρητικά- παίρνω φέτος. Έφυγα από αυτή την παράταξη καθαρά για προσωπικούς λόγους. Αισθάνθηκα άσχημα τόσο με τον εαυτό μου, όσο και με τη φιλοσοφία των ανθρώπων που απαρτίζουν μια παράταξη, την οποιαδήποτε παράταξη. Έστω και αργά κατάλαβα πως ο φανατισμός δεν με εκφράζει. Η προσήλωση σε ένα και μόνο πράγμα, από το οποίο δεν λαμβάνεις κάτι το ουσιαστικό είναι ψυχικά και πνευματικά εξουθενωτική. Δεν θέλω να βάλω στο ίδιο καζάνι τα 1000 άτομα τα οποία ήταν και είναι μέλη της συγκεκριμένης παράταξης, αλλά δυστυχώς η πλειοψηφία ενδιαφέρεται μονάχα για τα μπουζούκια, τις "σχέσεις", την Αράχοβα, τη Μύκονο και τα parties στη σχολή.
Μια παρόμοια συμπεριφορά και τρόπο σκέψης είδα πως έχουν και παιδιά από την ΠΑΣΠ. Επαναλαμβάνω πως αυτή είναι αποκλειστικά και μόνο η δικιά μου οπτική γωνία των πραγμάτων. Οι Αριστερές παρατάξεις όσο περνούσε ο καιρός άρχισαν να μου φαίνονται πιο ελκυστικές. Όχι τόσο για αυτά που πρέσβευαν, αλλά για τα άτομα που τις αποτελούσαν. Νέα παιδιά, με οράματα, ιδέες, ορμή και θάρρος. Άτομα που αντιπροσώπευαν την ηλικία τους και ζούσαν.
Θα αναρωτιέστε ίσως γιατί γράφτηκα στη ΔΑΠ... Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να δώσω μια απάντηση που δεν έχω. Έγινε. Όπως έγιναν και άλλα πράγματα πριν από 4 σχεδόν χρόνια, για τα οποία μπορεί να μην είμαι περήφανη αλλά δεν τα μετανιώνω κιόλας Έχω την πεποίθηση πως αν δεν είχα γραφτεί δεν θα ήμουν αυτή που είμαι σήμερα. Και η αλήθεια είναι πως αισθάνομαι μια χαρά με τον εαυτό μου.
Νιώθω πολύ μικρή και ανώριμη για να κρίνω και να έχω μια ολοκληρωμένη πολιτική θέση για οτι συμβαίνει γύρω μου. Δεν επικεντρώνομαι σε ιδεολογίες, διότι απλά καμιά δεν με εκφράζει απόλυτα. Όλες κάπου χωλαίνουν. Επίσης συνειδητοποίησα πως το σκεπτικό του να ακολουθείς μια συγκεκριμένα ιδεολογία είναι "έξω" από εμένα, απλούστατα διότι θεωρώ πως ο άνθρωπος αλλάζει όσο περνούν τα χρόνια, ανάλογα με τα βιώματα που έχει. Προσωπική ηθική όλοι έχουν ή τουλάχιστον όλοι θα έπρεπε να έχουν. Αλλά αν αυτή δεν συνάδει με τα υπάρχοντα κόμματα, τότε γιατί πρέπει κάποιος να πιεστεί και να περιοριστεί;
Βάση του νέου εκλογικού νόμου, καλείται κάποιος να επιλέξει ένα κόμμα από τα "ισχυρά". Το λέω αυτό, επειδή αποδείχτηκε περίτρανα πως οι ψήφοι μικρών κομμάτων πήγαν στην πρώτη δύναμη σε αρκετές εκλογικές περιφέρειες. Είδαμε όλοι τη Ν.Δ. να έχει μικρότερο ποσοστό από το ΠΑΣΟΚ, αλλά περισσότερες έδρες.
Η ψήφος δεν είναι απλά δικαίωμα. Είναι έκφραση προσωπικής ηθικής και συνείδησης. Αν λοιπόν τίποτε δεν σε εκφράζει δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ψηφίσεις. Κανείς δεν είναι σε θέση να κρίνει κανένα για το θέμα της ψήφου. Είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. Το αν κάποιος έκανε σωστή επιλογή ή όχι ο χρόνος θα δείξει. Και μόνος του θα κρίνει τον εαυτό του. Αν μπορεί βεβαίως να παραδεχτεί τα λάθη του...
Δεν θα αλλάξουν τα κόμματα τον τόπο μας. Οι άνθρωποι θα τον αλλάξουν. Αντί λοιπόν όλοι να φαγώνονται και να χαρακτηρίζονται από χρώματα, ας προσπαθήσουν να συνεργαστούν για ένα καλύτερο αύριο. Ρομαντικό και ουτοπικό θα έλεγαν πολλοί, αλλά για μένα είναι ο μόνος τρόπος να πάει μπροστά αυτή η χώρα. Ο φανατισμός δεν οδηγεί πουθενά. Είτε είσαι δεξιός είτε αριστερός...
Μια χώρα που τρώγεται με τα ρούχα της. Πέφτει συνεχώς στα ίδια λάθη και έχει μείνει "κολλημένη" στα μεγαλεία του παρελθόντος. Ζούμε σε μια παρακμή, όπου ελάχιστες αχτίδες φωτός μας δίνουν την ελπίδα.
Δεν έχει σημασία αν θα βγει η ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ ή το ΚΚΕ ή το ΣΥΡΙΖΑ κτλ... Σημασία έχει να μάθουμε να απαιτούμε το καλύτερο για εμάς, τα παιδιά "μας". Το καλύτερο για τη ζωή μας. Κανέναν κόμμα δεν είναι τέλειο. Κανένα δεν έχει λύσεις για τα πάντα... Αλλά αν κάποια στιγμή μάθουμε να δουλεύουμε για το καλύτερο, χωρίς τη νοοτροπία του ρουσφετιού και χωρίς να κοιτάμε μονάχα την πάρτη μας ίσως τότε κάτι να γίνει.
Πάντως προσωπικά αρνούμαι να συμβιβαστώ. Αρνούμαι να διαλέξω τον λιγότερο κακό από τους 5, απλά για να μην βγουν οι "άλλοι". Διότι απλά, ακόμη και αυτός ο λιγότερος κακός, δεν παύει να είναι κακός. Και εγώ θέλω να έχω καθαρή τη συνείδησή μου... Και η συνείδηση είναι προσωπική, ας μην το ξεχνάμε αυτό. Κανείς δεν είναι τέλειος...

9 σχόλια:

Γκρινιάρης είπε...

Συμφωνώ με πολλά απ' όσα γράφεις. Ναι στην ιδεολογία και την προσωπική ηθική, αλλά όχι στην οπαδοποίση της πολιτικής. Μου φαίνεται χαζό να χαίρεται κάποιος επειδή στις εκλογές κέρδισε το κόμμα που υποστηρίζει στις εκλογές με την ίδια χαρά που αισθάνεται όταν κερδίζει η ομάδα του. Η μόνη χαρά που δικαιολογείται είναι αυτή μπροστά στην ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Αλλά ποτέ δεν είδα πολλούς να χαίρονται γι' αυτό το λόγο μετά τις εκλογές.

Σοφία είπε...

Προσωπικά θεωρώ την ψήφο δικαίωμα και υποχρέωση, γιατί είναι κάτι που αν δεν το προασπίσεις και δεν το χρησιμοποιείς όπως πρέπει, μπορεί κάλλιστα να σου αφαιρεθεί - και τότε είναι που η προσωπική ηθική πάει περίπατο. Από αυτή την άποψη δεν μπορώ να δεχτώ ότι κάποιος που μπορεί να πάει να ψηφίσει, δεν πάει γιατί δεν τον εκφράζει κανένα από τα 26-τόσα κόμματα που βάζουν υποψηφιότητα.

lo-li είπε...

ΚΑΑΑΑΑΛΗΜΕΕΡΑΑΑ:-)

Καταρχήν στην Ελλάδα επικρατούν μαφιόζικες καταστάσεις. Ο καθένας θα ψηφίσει ένα κόμμα επείδη θα του ικανοποιήσει τα συμφέροντα του, θα βάλει σε δουλειά- στο περιβόητο ΔΗΜΟΣΙΟ- αυτόν και τα παιδιά του και καλά να μαστε. Έτσι είναι η νοοτροπία του Έλληνα. Βολεψάκιας. Όποιος δεν ψαχτεί από μόνος του είναι καταδικασμένος να σκέφτεται έτσι. Στις άλλες χώρες που μας φαίνονται πιο πολιτισμένα τα πράγματα δεν κυβερνάνε οι τέλειοι πολιτικοί απλά η νοοτροπία των πολιτών είναι διαφορετική.

Μετα για τις παρατάξεις, αν ρωτήσεις έναν ΔΑΠίτη ή έναν ΠΑΣΠίτη γιατί είναι γραμμένος σ ένα απ τα δύο θα σου πειο αυτα που γράφεις κι εσύ:για τα πάρτυ κτλ. Συμφνωνώ για τις αριστερές ότι είναι πιο ψαγμένα τα παιδιά χωρίς να υποννοώ ότι ανήκω σε κάποια απ αυτές. Ποτέ δεν πρόκειται να γραφτώ σε καμιά γιατί σίγορα θα νιώσω όπως κι εσυ και δε βρίσκω και το λόγο επίσης να το κάνω!

Όσο για το φανατισμό, σε κανένα τομέα δεν κάνει καλό εννοείται και συμφνωνώ με το γκρινιάρη. Έλεος!

ΥΓ: Μ'αρέσει πολύ η λίστα με τις απολαύσεις χιχι έχουμε πολλές κοινές:-Ρ

ΥΓ2: Επειδή μου είχες αφήσει σχόλιο, ίδια ηλικία έχουμε απλά κάποιος έκανε σαμποτάζ στο wordpress όταν έγραφα το γενέθλιο ποστ κι έγραφα 20+ αλλά πουθενά το +, είχαμε 13 εκείνο έγραφε 12...τι να πεις!

katerina είπε...

Καλημέρα σε όλους!

@ Γκρινιάρη: Και αν συνεχίσουν έτσι τα πράγματα, δεν πρόκειται να δεις ποτέ κάποιον να χαίρεται για αυτό το λόγο μετά τις εκλογές... Έχω αρχίσει και απογοητεύομαι με αρκετούς συνανθρώπους μου για να πω την αλήθεια... (Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν απογοητεύω και εγώ τον ίδιο μου τον εαυτό!)

@ Σοφία: Σοφία θα συμφωνούσα μαζί σου αν δεν είχε αλλάξει ο εκλογικός νόμος. Σιγούρα ύπάρχουν κάποια κόμματα που με εκφράζουν περισσότερο από τα άλλα (και πάλι όχι απόλυτα), αλλά στην ιδέα οτι υπάρχει πιθανότητα η ψήφος μου αυθαίρετα να πάει στην πρώτη δύναμη και όχι στο κόμμα που εγώ επέλεξα, τότε προτιμώ να απέχω.. Απόψεις είναι αυτές. Αλλά αν έχω μάθει ένα πράγμα μέχρι τώρα, αυτό είναι να είμαι καλά με τον εαυτό μου και την συνειδησή μου. Είναι ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσω "σωστά".

@ lo-li: Έχω καταλάβει από το blog σου οτι έχουμε πολλές κοινές απολαύσεις... Και αυτό είναι ευχάριστο! Και επίσης χαίρομαι για την αντιμετώπισή σου προς τις παρατάξεις.. Πιστεψέ με δεν αξίζουν καν την προσοχή σου... Μερικά παιδιά είναι εντάξει, αλλά κατά κύριο λόγο, δε βγάζεις άκρη. Και βασανιστικά ανησυχητικό το γεγονός οτι 20χρονα παιδιά σκέφτονται και λειτουργούν σαν μεσήλικες...

Λακων είπε...

Στο θέμα της ψήφου συμφωνώ με τη Σοφία.
Πάντως σου αξίζουν συγχαρητήρια για την ειλικρίνια σου.
Δεν ντράπηκες να πείς οτι ήσουν μέλος της ΔΑΠ ενώ κάλλιστα μπορούσες να το κρύψεις για να φαίνεται οτι είσαι μια πνευματώδης αριστερή.
Απόλαυσα το κείμενο πάντως.

ΥΓ:Ποτέ μου δεν υπήρξα μέλος φοιτητικής παράταξης.

katerina είπε...

Καλημέρα!

@ Λακών: Χαίρομαι που σου άρεσε το κείμενο. Καταλαβαίνω γιατί συμφωνείς με τη Σοφία. Όσο για το θέμα της ειλικρίνειας, δεν θα μπορούσα να κάνω αλλιώς. Είναι ένα κομμάτι της ζωής μου. Είναι στιγμές (πολύ καλές και πολύ κακές) τις οποίες δεν θα ξεχάσω. Μια από τις πιο κοντινές μου φίλες την γνώρισα μέσω της ΔΑΠ. Δεν θα "απαρνηθώ" το παρελθόν μου, δια τον απλούστατο λόγο οτι αυτό είναι το μαναδικό πράγμα που μου "ανήκει".

Και κάτι το οποίο θα ήθελα να πω σε όλους. Ένα πράγμα το οποίο οφείλω να πω για τήν παράταξη στην οποία ήμουν είναι πως κατά κάποιον τρόπο υπήρξα τυχερή. Γνώρισα ορισμένα αξιόλογα άτομα και κέρδισα μια σπουδαία κολλητή και μερικούς πολύ καλούς φίλους... Όσο και να με ενόχλησαν οι "μεγάλοι", άλλο τόσο χαίρομαι που γράφτηκα και ήρθα πιο κοντά με αυτά τα άτομα και έζησα όσα έζησα μαζί τους. Χαίρομαι για τα ξενύχτια μας, τις εκδρομές μας, τις ατελείωτες συζητήσεις, ακόμη και τους τσακωμούς μας...

Klearchos είπε...

Καλημέρα!!

industrialdaisies είπε...

Εγώ νομίζω πως τελικά σημασία έχει να το παλεύουμε όπως μπορεί ο καθένας. Η προσωπική ηθική και συνείδηση δεν άπτονται της αρμοδιότητας άλλων. Να μένεις πιστή σε αυτό που πιστεύεις ότι είναι καλύτερο -εκεί βρίσκεται η ουσία. Και λάθη γίνονται, όπως γίνεται κι ο άνθρωπος να εξελίσσεται και να αλλάζει γνώμη. Να μην αισθάνεσαι άσχημα για αυτό.

Μ' αρέσει η ειλικρίνειά σου. Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο! :)

katerina είπε...

Με βρίσκεις σύμφωνη.!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
Φιλιά!