Παρασκευή 27 Ιουλίου 2007

Ένας Χρόνος...

27-7-2006 με 27-7-2007.
Σήμερα κλείνω ένα χρόνο στη δουλειά. Θεοί και δαίμονες, ένας χρόνος! Θυμάμαι σαν χτες την πρώτη μέρα στο γραφείο. Μετράω ανάποδα τις μέρες για να φύγω. 50 εργάσιμες και σήμερα. Αθάνατο Ελληνικό δημόσιο.! Πριν από ένα χρόνο υπέγραψα Σύμβαση Περιορισμένου χρόνου για 14 μήνες.
Επιχειρώ να κάνω έναν απολογισμό του τι συνέβη στη ζωή μου τους τελευταίους μήνες. Χμ, το απόλυτο κενό. Τίποτε. Ψάχνω, σκέφτομαι, κοιτάζω έξω από το παράθυρο, πίνω μια γουλιά καφέ και ανάβω ένα ακόμη τσιγάρο. Μα είναι δυνατόν; Να μην μπορώ να βρω κάτι που να αξίζει; Βγήκα, ήπια, ξενύχτησα, είδα και άκουσα καινούργια πράγματα. Γνώρισα νέους ανθρώπους, μίλησα με τους φίλους μου, ήρθα πιο κοντά με τους δικούς μου, δούλεψα, αγνόησα τις εξεταστικές μου. Αλλά δεν έκανα κάτι σημαντικό. Κάτι που να καθορίσει τη χρονιά. Κάτι που να επιθυμούσα βαθιά. Κάτι που να ονειρεύτηκα. Κάτι που να αλλάξει τη ρότα τη ζωής μου. Έκανα σχέδια, έκανα σκέψεις αλλά έχω μείνει εκεί. Περιμένω να τελειώσει η δουλειά για να τα βάλω μπρος Ένα χρόνο τώρα η ζωή μου περιστρεφόταν γύρω από τη δουλειά. Ξαφνικά νιώθω μεγάλη. Μεγαλύτερη από ότι είμαι και από ότι δείχνω. Μεγάλη και ανεπαρκής. Σαν να πρόδωσα τον εαυτό μου, τα θέλω μου και τα πιστεύω μου.

Όταν ήρθα εδώ, ήρθα γιατί είχα ανάγκη τη δουλειά. Από οικονομικής πλευράς δε μου έκανε κακό (ασχέτως του ότι ξόδευα όλα τα λεφτά σε εξόδους, στον ΟΤΕ, και σε cd/βιβλία). Ούτε από κοινωνικής. Έμαθα λίγο καλύτερα πως λειτουργεί ο κόσμος. Πράγμα θετικό, γιατί προσγειώθηκα και θέλω νομίζω ότι έβαλα λίγο μυαλό.

Έχω αρχίσει και τρομοκρατούμαι. Τι γίνεται; Πως και γιατί πέρασε έτσι ο καιρός; Ήθελα να τελειοποίησω τα Γαλλικά μου, να συνεχίσω τα Ιταλικά, να ξεκινήσω Ισπανικά, να περάσω μαθήματα, να μαζέψω λεφτά να βγάλω δίπλωμα οδήγησης, να ταξιδέψω, να πάω διακοπές. Δεν έκανα τίποτε από όλα αυτά. Τα Γαλλικά μόνο συνέχισα, αλλά και αυτά μετά από 5 μήνες τα άφησα. Πήγα σε ένα σκασμό συναυλίες, ξόδεψα μια περιουσία σε περιοδικά, σε ποτά που άφηνα πάντα στη μέση και έβαζα τους άλλους να τα τελειώνουν, σε dvd τα οποία καθ υστερούσα για εβδομάδες και πολλές φορές τα έχανα, κοιμόμουν ώρες ατελείωτες ή δεν κοιμόμουν καθόλου. Είχα την αίσθηση οτι δεν είχα αρκετό χρόνο ποτέ και για τίποτα. Κι όμως... Δεν έκανα τίποτα που να ήθελα βαθιά. Ήμουν αδρανής.

Βλέπω τους άλλους γύρω μου που βάζουν σε μια "τάξη" τη ζωή τους. Η ξανθιά δουλεύει και μαζεύει λεφτά και ότι της μένει τα ξοδεύει σε ρούχα που είναι η μεγαλύτερη αδυναμία της. Έβγαλε δίπλωμα, θα πάρει αμάξι, ερωτεύτηκε, πληγώθηκε, αρρώστησε, συνήλθε, υιοθέτησε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, έκοψε το αλκοόλ, συνέχισε τις ξένες γλώσσες και παραμένει στον κόσμο της. Η Πέννυ, άρχισε τα μαθήματα οδήγησης, ερωτεύτηκε, πληγώθηκε, αποφάσισε να προχωρήσει, ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις της, στη σχολή της, στη δουλειά της, στην οικογένειά της και προσπάθησε όσο μπορούσε να κάνει πράγματα που την ευχαριστούσαν. Η Biggles, δούλεψε, άλλαξε, διάβασε, άκουσε, ονειρεύτηκε, έπαθε κατάθλιψη, συνήλθε, ξανά έπαθε κατάθλιψη, μίλησε... Ακόμη άκρη δεν έβγαλε, αλλά είναι σε καλό δρόμο.. Τέλος ο Piter Pan, έπιασε σπίτι, άρχισε να ασχολείται μ' αυτό, κάνει πρόβες με το συγκρότημα και αποφάσισε να σοβαρέψει και να ασχοληθεί με τη σχολή του. Ήπιε, βγήκε, είδε, άκουσε, γνώρισε, πληγώθηκε, έμαθε, προχώρησε. Έτσι θέλω να πιστεύω τουλάχιστον.

Εγώ; Τα ίδια και τα ίδια. Προσκολλημένη στους ίδιους ανθρώπους, στα ίδια πράγματα, στις ίδιες ταινίες, στα ίδια μαγαζιά. Καμία αλλαγή, τίποτε καινούργιο.
Ίσως (και αυτό το λέω με κάθε επιφύλαξη), έμαθα λίγο καλύτερα τον εαυτό μου και τον σεβάστηκα λίγο περισσότερο. Ίσως έπαψα να είμαι τόσο αυτοκαταστροφική. Κατάλαβα πόσο άχρηστη είμαι στο να παρηγορώ τους άλλους και στο να δίνω συμβουλές. Κάτι είναι και αυτό από το να τους παίρνω στο λαιμό μου.
Α! και το σημαντικότερο; Άρχισα να εκτιμώ περισσότερο τη μητέρα μου. Και να την καταλαβαίνω. Έμαθα ότι η αλήθεια είναι προτιμότερη από το ψέμα, ακόμη και αν είναι άβολη ή τρομακτική.

Ψιθύρισα αλήθειες σε αυτιά που κατά πάσα πιθανότητα δεν ήθελαν να ακούσουν. Αλλά αισθάνθηκα καλύτερα. Πιο ήρεμη. Εκδηλώθηκα και απογυμνώθηκα σε ανθρώπους που δεν με ήξεραν όσο θα ήθελα. Έφυγα από παρέες και έδιωξα ανθρώπους από δίπλα μου.

50 εργάσιμες και σήμερα... Απέκτησα περισσότερη πίστη, τόλμη και εμπιστοσύνη. Δεν ξέρω αν αρκεί, δεν ξέρω τι θα κάνω, πως θα ζήσω τι ζωή μου. Ξέρω μονάχα τι θέλω. Προς το παρόν μου αρκεί.

Υ.Σ.: Σήμερα ήταν η τελευταία εκπομπή ενός φίλου μου στο ραδιόφωνο. Μελαγχόλησα. Μέσω της εκπομπής τον γνώρισα πριν από τρία χρόνια. Ξέρω ότι τέλος της εκπομπής δεν σηματοδοτεί το τέλος της φιλίας μας, αλλά ένα ακόμη πράγμα που ευχαριστιόμουν έφτασε στο τέλος του. Παρόλο που ξέρω ότι αγνοεί την ύπαρξη του blog (άλλωστε ελάχιστοι δικοί μου άνθρωποι τη γνωρίζουν), ήθελα να τον ευχαριστήσω για όσα έμαθα και έζησα δίπλα του. Όσο και αν τον ενοχλεί που του το λέω, αποτέλεσε την αφορμή για να ανακαλύψω λίγο καλύτερα τι επιθυμώ και ποια είμαι. Καλή συνέχεια φίλε μου!!!

4 σχόλια:

Γκρινιάρης είπε...

Πολύ καπνίζεις. Post και τσιγάρο! Να το κοιτάξεις!

Όσο για τον απολογισμό μιας χρονιάς... Σίγουρα "θέλουμε" και σχεδιάζουμε πολλά, και μετά απογοητευόμαστε όταν βλέπουμε οτι τα αφήσαμε όλα στα χαρτιά. Ωστόσο όταν φτάνεις και το διαπιστώνεις, είναι κι αυτό ένα ουσιαστικό βήμα ώστε όπως λες στο άμεσο μέλλον να τα βάλεις σε μια τάξη, αν αυτό είναι που θέλεις.

Υπομονή με τον καιρό, το καλοκαίρι, ακόμα κι ο καύσωνας, είναι καλό όταν μπορούμε να το χαρούμε σε μια παραλία. Όταν πρέπει να δουλέψουμε, δεν είναι ο καλύτερος σύμμαχος.

katerina είπε...

Οφείλω να είμαι ειλικρινής. Υπάρχουν ώρες που σκέφτομαι πως αν μπει σε τάξη η ζωή μου, τότε θα βαριέμαι. Δεν θα έχω κάτι να γκρινιάζω, να περιμένω και το κυριότερο δεν θε έχω κάτι να με αγχώνει και να με τσιτώνει. Από την άλλη υπάρχουν κάποια πράγματα που όντως θέλω να κάνω και μετά λύπης μου διαπιστώνω πως έχουν μείνει στα σχέδια και στα λόγια. Αλλά δεν φοβάμαι.
Όσο για το τσιγάρο, έχεις δίκιο. Καπνίζω αρκετά...
Τέλος για τη ζέστη, το ξέρω οτι επαναλαμβάνομαι, αλλά τη μισώ. Τη σιχαίνομαι. Δεν ξέρω πως και γιατί αλλά από μικρή μου προκαλούσε δυσφορία και αηδία. Πάντα λειτουργώ καλύτερα το χειμώνα.. Είναι αντιμετωπίσιμος. Θα ντυθείς ζεστά, θα φορέσεις το μπουφάν σου, το κασκόλ σου, το καπέλο / σκούφο σου, τα γαντάκια σου και είσαι oko. Το καλοκαίρι όμως τι μπορείς να κάνεις; Να βγάλεις το πετσί σου; Άσε που το τζάκι κανέναν δεν τον χάλασε. Τα κλιματιστικά όμως θερίζουν κόσμο...

Σοφία είπε...

Έτσι είναι όταν (πρωτο)πιάνεις δουλειά. Έχεις λεφτά για πέταμα και χρόνο για τίποτα. Με τον καιρό ισιώνουν τα πράγματα :-)

katerina είπε...

Λεφτά για πέταμα δε λες τίποτα... Θα είχα ανέβει στην Αγγλία πολύ νωρίτερα από ότι προγραμματίζω αν δεν ξόδευα όλα μου τα λεφτά σε μαλακίες. Αλλά δε βαριέσαι... Γκρινιάζω, γκρινιάζω, αλλά δε μετανοιώνω. Καλά ήταν όταν τα ξόδευα... Με τη διαχείριση του χρόνου έχω ένα θέμα το οποίο πρέπει να λύσω σύντομα... ;)