Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

I smoke, you smoke, he smokes... We all smoke!

Από 1η-1ου 2010 θα απαγορευτεί το κάπνισμα... Γελάω και δε με ακούτε...

Ας ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα από την αρχή. Ναι, είμαι καπνίστρια και μάλιστα "φανατική". Ναι, έχω επίγνωση του πόσο κακό κάνω στην υγεία μου, το δέρμα μου, στις αντοχές μου. Όχι, δεν καπνίζω μπροστά σε μικρά παιδιά, όχι μόνο για λόγους υγείας αλλά και για λόγους προσωπικής ηθικής... Δε θέλω να παραδειγματίζονται από μένα... Επίσης να τονίσω πως το οικογενειακό κατάστημα μας είναι καπνοπωλείο...
Αφού λοιπόν γνωστοποίησα αυτές τις βασικές πληροφορίες ας προχωρήσω...
Το βρίσκω άκρως ρατσιστικό και ελαφρώς ηλίθιο όλο αυτό το "Αντικαπνιστικό Κίνημα". Δέχομαι πως υπάρχουν άνθρωποι που τους ενοχλεί ο καπνός.. Πρώτη και καλύτερη μια από τις πιο καλές μου φίλες. Αλλά δεν δέχομαι πως εγώ πρέπει να καταπιεστώ επειδή εκείνη την ενοχλεί. Επειδή τη σέβομαι και την καταλαβαίνω έχουμε βρει τη λύση και καθόμαστε έξω ή σε παράθυρο κοντά και πάντα προσέχω να μην έρχεται ο καπνός προς το μέρος της... Σέβομαι σαν άνθρωπος τους χώρους για καπνίζοντες και μη καπνίζοντες και φροντίζω να μην ενοχλώ τους γύρω μου. Αν κάποιος με παρακαλέσει να σβήσω το τσιγάρο θα το δεχτώ ή απλά θα απομακρυνθώ. Δεν πετάω τα απότσιγαρα μου στο δρόμο.. Συνήθως ψάχνω για ένα κάδο σκουπιδιών να τα πετάξω. Δε λερώνω χώρους πρασίνου και πλατείες. Οπότε το να με αναγκάσει κάποιος να μην καπνίσω μετά το φαγητό μου ή με τον καφέ μου, με ενοχλεί και μάλιστα πολύ. Είμαι πολίτης αυτής της χώρας, πληρώνω τους φόρους μου, έχω κάνει τις επιλογές μου και προσπαθώ να μην συμπεριφέρομαι σαν αναίσθητη γαϊδούρα. Οπότε όλο αυτό το παραλήρημα, ότι οι καπνιστές είμεθα έμμεσοι δολοφόνοι των συνανθρώπων μας και πως εξαιτίας μας όλοι θα πάθουν καρκίνο ή θα έχουν καρδιακά προβλήματα, το βρίσκω απλά άκυρο. Αν θέλουν οι αντικαπνιστές να κάνουμε ένα σοβαρό διάλογο για να βρεθούν ουσιαστικές λύσεις που θα ικανοποιήσουν και τις δύο πλευρές, παρακαλώ πολύ ας βρουν πιο βάσιμα και ουσιαστικά επιχειρήματα... Γιατί μεταξύ μας, δεν έμαθα να πέθανε κανείς από παθητικό κάπνισμα...
Και πριν αρχίσουν όλοι οι αντικαπνιστές να με καταριούνται, ας ρωτήσω το εξής: Αφού κάνει τόσο κακό το κάπνισμα (που κάνει, αλλά σε αυτόν που καπνίζει και στα μικρά παιδιά, όχι στους άλλους) γιατί δεν απαγορεύεται η πώληση τσιγάρων ή η καλλιέργεια καπνού; Πραγματικά απορώ! Σαν οικογένεια δηλώνουμε πως αν ισχύσει μια τέτοια απαγόρευση, ευχαρίστως να "υπακούσουμε"! Ούτως ή άλλως το κέρδος δεν είναι στα τσιγάρα, αλλά σε όλα τα άλλα εμπορεύματα.. Απλά το τσιγάρο είναι ο λεγόμενος "κράχτης" για τους πελάτες.. (αυτό για να μην ρωτήσουν μερικοί γιατί δε σταματάμε από τώρα να πουλάμε...)
Προφανώς η απάντηση στην παραπάνω απορία μου είναι πως δεν παίρνεται μια τέτοια απόφαση, γιατί είναι πρακτικά αδύνατη... Τα συμφέροντα είναι πάρα πολλά όπως και τα κέρδη από φόρους κτλ... Οπότε από τη στιγμή που δεν γίνεται να τα απαγορεύσουν παρά τον τρομακτικό κίνδυνο που έχουν, μόνο και μόνο γιατί υπάρχει κέρδος, όλη η ιστορία μου φαίνεται υποκριτική...
μου..; Γιατί για τους καπνιστές το τσιγάρο είναι ευχαρίστηση, το καταλαβαίνετε δεν το καταλαβαίνετε... Και σας παρακαλώ μην κάνετε καραμέλα την ατάκα θεσμό "είστε εθισμένοι"... Χαίρω πολύ, το γνωρίζουμε.. Και ποιος δεν είναι;; Στην εποχή μας όλοι, είτε το παραδέχονται είτε όχι, είναι εθισμένοι σε κάτι... Στη δουλειά, στο φαγητό, στην έλλειψη φαγητού, στην κόκα κόλα, στις trash εκπομπές, στο sex, στους ανθρώπους, σε πρώην, νυν και επόμενους γκόμενους/ες...Έχω το δικαίωμα -όπως και κάθε άλλος- να διαλέξω το πως θα ζήσω... Αν θέλω να ζήσω μέσα στο βήχα και τους μαύρους πνεύμονες είναι δικό μου πρόβλημα και όχι των αντικαπνιστών.. Δε θέλω σωτήρες.. Κάνω τις επιλογές μου και δέχομαι τις συνέπειες.. Από τη στιγμή που σαν "σωστός" -κατά την άποψή μου- άνθρωπος δεν φυσάω τον καπνό μου πάνω σας ή στο πρόσωπό σας και σας σέβομαι, γιατί εσείς δεν σέβεστε την "αδυναμία" μου ή την ευχαρίστηση μου...;;; Ας είμεθα ρεαλιστές.. Και πάνω από όλα ειλικρινείς...
Σε τελική ανάλυση, θεωρώ πως χειρότερο κακό κάνει το junk food και το ορυκτέλαιο που μήνες τρώμε αλλά τώρα πήραμε χαμπάρι, η αγένεια, η κακοποίηση των ζώων, των γυναικών, των παιδιών, οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων και η νοοτροπία του Ελληνάρα "παίρνω το αμάξι για να παω στο περίπτερο που είναι 5 λεπτά με το πόδια από το σπίτι μου" ή "είμαστε 4 στην οικογένεια, όλοι χρειαζόμαστε από ένα αμάξι", η μη ανακύκλωση των σκουπιδιών μας, παρά το κάπνισμα... Ή θεωρείτε όλοι πως τα βιολογικά προϊόντα που χρυσοπληρώνουμε στις λαϊκές και στα super market είναι όντως βιολογικά...;;; Είπαμε, ας είμεθα ρεαλιστές και πάνω από όλα ειλικρινείς...

Α! Και κάτι ακόμα, έτσι για επιδόρπιο... Το κάπνισμα στην Ελλάδα έχει αυξητικές τάσεις.. Το βλέπω και στη δουλειά... Μπορεί οι άντρες να το κόβουν, αλλά οι γυναίκες είναι οι νέοι μερακλήδες αυτού του τόπου...
Και όπως πολύ σωστά είχε πει ένας καθηγητής στο Πανεπιστήμιο, στην Ελλάδα μπορεί να μην έχουμε λεφτά ούτε για νοίκι στο μέλλον, αλλά ο Έλληνας τρία πράγματα δεν θα κόψει από την καθημερινότητά του.. 1. το φαΐ, 2. τα ποτά, 3. το τσιγάρο...
Να δω τον Έλληνα να πηγαίνει στο σκυλάδικο ή στα μπουζούκια να τραγουδά ο άλλος "κρίση, με πιάνει κρίση" και ενώ πίνει τη σπέσιαλ να ανάβει τσιγάρο και να έρχεται ο μετρ και να του λέει "κύριε απαγορεύεται, περάστε έξω να καπνίσετε ή σβήστε το..." και τι στον κόσμο.. Θα γελάω μέχρι δακρύων...

Υ.Σ.: 1. Προσφάτως διάβασα πως στη Νέα Υόρκη (το προπύργιο των αντικαπνιστών -Τεντ Τέρνερ, φίδι που σε έφαγε...-) υπάρχουν μαγαζιά που με κίνδυνο να χάσουν την άδεια τους, από κάποια ώρα και μετά αφήνουν τους πελάτες τους να καπνίζουν... Όχι τίποτε άλλο, αλλά οι Αμερικανοί δεν ήταν αυτοί που λύσσαξαν θέλοντας να απαγορεύσουν το τσιγάρο;;;

2. Ο κολλητός μου γύρισε από Βερολίνο προ ημερών και μου ανέφερε δύο πράγματα.. Το ένα είναι πως αν μη τι άλλο, αν και καπνιστής του άρεσε αυτή η καθαρή ατμόσφαιρα και η αλληλεγγύη μεταξύ καπνιστών και το δεύτερο είναι πως Έλληνες έχουν ανοίξει "Envy" όπου για να μπεις πρέπει να έχεις κάρτα μέλους.. Η διαδικασία για να γίνεις μέλος, απλή.. Υπογράφεις σε ένα χαρτί οτι δέχεσαι κάποιους όρους. Ο ένας από αυτούς; "Δέχομαι πως μέσα στο χώρο αυτό υπάρχουν άνθρωποι που καπνίζουν".. Οπότε ούτε γάτα ούτε ζημιά... Διότι αφού υπογράφεις οτι το δέχεσαι, η αστυνομία δεν μπορεί να κάνει τίποτε...

Τα σχόλια; 1ον: Μπορεί και εμένα να μου αρέσει η καθαρή ατμόσφαιρα. Αλλά αν δεν σταματήσει ο κόσμος να χρησιμοποιεί για ψύλλου πήδημα το αμάξι, πιστέψτε με, τα ίδια σκατά θα είναι ο αέρας.. Όπως επίσης και αν δεν έχουμε και λίγο πράσινο.. Διότι από όσο γνωρίζω, το Βερολίνο έχει περισσότερους χώρους πρασίνου από την Αθήνα...
2ον: όπως πολύ σωστά παρατήρησε χτες ο κολλητός μου, μας βλέπω να κυκλοφορούμε με τρια πορτοφόλια γεμάτα κάρτες για τα μαγαζιά που θα είμαστε μέλη...
Διότι δεχτείτε το.. Ο Έλληνας είναι χαρμάνης.. Και πάντα αυτοί που καπνίζουν θα είναι περισσότεροι από αυτούς που δεν καπνίζουν.. Αν δεν θέλετε να πω πάντα, τότε επιτρέψτε μου να πω για τα επόμενα δέκα χρόνια και βλέπουμε...
Αδυνατώ να ονειρευτώ τη στιγμή που θα μπαίνω σε ένα μπαρ και θα διαβάζω την πινακίδα "Το κάπνισμα απαγορεύται εντός του χώρου"... Όταν έρθει αυτή η στιγμή παρακαλώ τσιμπήστε με...

(κοίτα να δεις που έχει ο καιρός γυρίσματα, και πλέον έχω έναν άλλο σεβασμό για τη Λιάνα Κανέλη...)

27 σχόλια:

Γκρινιάρης είπε...

Καλησπέρα river.

Δε θα προσπαθήσω να σε πείσω, αφού προφανώς και διαφωνούμε, απλά θα κάνω κάποιες παρατηρήσεις σε κάποια από αυτά που έγραψες.

Από 1η-1ου 2010 θα απαγορευτεί το κάπνισμα

Όχι. Δε θα απαγορευτεί το κάπνισμα. Θα απαγορευτεί το κάπνισμα εκεί που βλάπτει τον άλλον, δηλαδή σε κλειστούς, δημόσιους χώρους.
Δηλαδή ουσιαστικά θα επιβάλλει αυτό που εσύ εφαρμόζεις επειδή σέβεσαι τη φίλη σου.

Αλλά δεν δέχομαι πως εγώ πρέπει να καταπιεστώ επειδή εκείνη την ενοχλεί.

Προσωπικά αυτό νομίζω ο,τι είναι απαράδεκτο, αλλά πάλι that's me. Δηλαδή δε δέχεσαι να καταπιεστείς ενώ ξέρεις πως ενοχλείς και βλάπτεις (αυτό το ξεχνάμε βλέπω...) κάποιον άλλον.

Ενδιαφέρον.

ότι οι καπνιστές είμεθα έμμεσοι δολοφόνοι των συνανθρώπων μας και πως εξαιτίας μας όλοι θα πάθουν καρκίνο ή θα έχουν καρδιακά προβλήματα, το βρίσκω απλά άκυρο.

Κανείς δεν είπε πως όλοι θα πάθουν καρκίνο και καρδιακά προβλήματα. Αλλά το οτι το κάπνισμα, όπως και το παθητικό κάπνισμα συμβάλλει στην εμφάνιση τέτοιων ασθενειών, και πως είναι ξεκάθαρα παράγοντας κινδύνου (ναι, και το παθητικό κάπνισμα) είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά. Τώρα αν εσύ δεν το πιστεύεις, άλλο αυτό...

δεν έμαθα να πέθανε κανείς από παθητικό κάπνισμα...

Νομίζω απάντησα. Προφανώς και το κάπνισμα δεν είναι σφαίρα να πεις οτι πάει μπαμ και κάτω. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν βλάπτει και δεν σκοτώνει. Ψάξε σε μια ηλεκτρονική ιατρική βιβλιοθήκη για το passive smoking και το enviromental tabacco smoke και ίσως εκπλαγείς.

Έχω το δικαίωμα -όπως και κάθε άλλος- να διαλέξω το πως θα ζήσω... Αν θέλω να ζήσω μέσα στο βήχα και τους μαύρους πνεύμονες είναι δικό μου πρόβλημα και όχι των αντικαπνιστών..

Σαφώς, σαφέστατα, συμφωνούμε απόλυτα όμως! Και δίνεις και απάντηση σ' αυτό που ρωτάς η ίδια, γιατί δεν απαγορεύεται το κάπνισμα γενικά.

Γιατί φίλη river, όπως λες, κανείς δεν έχει δικαίωμα να σου κάνει υποδείξεις πως θα ζήσεις τη ζωή σου.

Έχει όμως υποχρέωση να προστατέψει τον άλλον από την επίδραση που έχει η δική σου συμπεριφορά σ' αυτόν. Γιατί το πως θα ζεις εσύ μπορείς να το ορίζεις, αλλά το τι συμβαίνει στον άλλον δε νομίζω ο,τι μπορείς.

Κι εκεί είναι που κολλάνε τέτοια μέτρα.


Αν έχεις χρόνο διάβασε την προηγούμενη ανάρτηση από αυτήν που άφησες το σχόλιο (http://gkriniaris.blogspot.com/2008/05/blog-post_2465.html), στην οποία ουσιαστικά έχω γράψει αυτά τα οποία έγραψα και τώρα.

Γκρινιάρης είπε...

Α, και επίσης νομίζω πως ο τίτλος του post σου τα λέει όλα! :)

Ανώνυμος είπε...

"Ο κολλητός μου γύρισε από Βερολίνο...
....Έλληνες έχουν ανοίξει "Envy" όπου για να μπεις πρέπει να έχεις κάρτα μέλους..."


Envy στο Μόναχο. Ουγκ!

Λέξη "κολλητός": Μπλιαχ...

Έγινε?
Έεεεεεεελα γεια!

Λακων είπε...

Έχεις ποτέ αναρωτηθεί γιατί ασχολούνται τόσο πολύ με το τσιγάρο, γιατί τόσες εκστρατείες κατά του καπνίσματος και ποτέ το ίδιο ενδιαφέρον για τα ναρκωτικά;
Νομίζεις ότι νοιάζονται για την υγεία μας;
Απλώς καλή μου river το τσιγάρο επιβαρύνει το ασφαλιστικό σύστημα...
Έχουν δίκιο πάντως οι παθητικοί καπνιστές.
Για τη Λιάνα συμφωνούμε...

endtropi είπε...

Από τη στιγμή που δεν απαγορεύουν την πώληση καπνού,είναι άκρως ρατσιστικό η απαγόρευση χρήσης του σε κλειστούς χώρους.Η πιο δίκαια αντιμετώπιση είναι η εφαρμογή δύο χώρων,ίσους,και όχι μία τρύπα για τους καπνιστές κάτω από σκάλες και δίπλα από τουαλέτες λες και είναι τα πρεζάκια της ιστορίας.

Άσε που πάντα σε παρέες υπάρχουν καπνιστές και μη καπνιστές και δεν έχει κανένας πρόβλημα.

Αλλά βλέπεις,οι κύριοι θέλουν να τα κονομάνε από τους καπνούς,αλλά με σεβασμό πάντα προς τους υπολοίπους.Το χρήμα χρήμα και η υποκρισία καπνός των μην καπνιστών.

Δηλαδή ο νόμος δεν απαγορεύει το κάπνισμα στους δρόμους.Εκεί βλέπεις δεν υπάρχουν περαστικοί (βλέπε στάσεις λεωφορείων και γενικά στάσεις).Ναι ο καπνός διαχέεται στην ατμόσφαιρα,αλλά προς είπαμε,ο διπλανός σου αναπνέει καθαρό οξυγόνο εκεί.

Παθητικό κάπνισμα εξατμίσεων αυτοκινήτων. Τέρμα τα αυτοκίνητα λοιπόν.Όλοι με ποδήλατα για να ζήσουμε μέχρι τα 200.Η επιστημονική απόδειξη είναι σαφής.

Όλα γύρω μας σκοτώνουν.Και ο περιορισμός του ενός δεν σώζει κανέναν.Απλά διαιρεί.Γιατί ο συμβιβασμός 2 ανθρώπων πρέπει να γίνει μέσω νόμων βλέπεις και όχι μέσω μυαλών.Σε ενοχλεί το κάπνισμα? Θα τα βρούμε ρε μάστορα.Καλή καρδιά.

Η κακή επίδραση ενός καπνιστή είναι χειρότερη από την γενικότερη ρύπανση βλέπεις.

Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή καλώς αεριζόμενων κλουβιών για την αποφυγή αλληλεπίδρασης των ανθρώπων. Για να ζήσουμε όλοι καλά και κανένας καλύτερα

Γκρινιάρης είπε...

Καλημέρα!

@ε-αυτέ, και γενικότερα.

Γιατί θα έπρεπε ή να απαγορεύσουν το κάπνισμα εντελώς ή να μην απαγορεύσουν τίποτα; Είναι εντελώς παράλογο αυτό που υποστηρίζεις.
Το να απαγορεύσουν το κάπνισμα ουσιαστικά είναι σαν να μου υποδεικνύει τι θα φάω και τι δε θα φάω! Που δεν υπάρχει τέτοιος λόγος.
Το να απαγορεύσουν όμως το κάπνισμα εκεί που ενοχλεί και βλάπτει τον άλλον, δεν έχει να κάνει με εμένα αλλά με τον ΑΛΛΟΝ!

Είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα και το επιχείρημα αυτό δε στέκει. Και ούτε είναι υποκριτικό.

Προσωπικά παράλογο θα έβλεπα να απαγορευτεί μαχαίρι τη στιγμή που τόσοι άνθρωποι είναι εξαρτημένοι. Αυτό θα ήταν εγκληματικό και απορώ πως το αναφέρετε.

Το κάπνισμα σε ανοιχτούς χώρους είναι άλλη ιστορία.Το ότι διαχέεται στην ατμόσφαιρα δεν είναι αστείο, είναι γεγονός, και το κάνει πολύ πιο υποφερτό.
Αν όμως βιάζεστε, να σας ενημερώσω πως στην Αμερική σε κάποιες πολιτείες ήδη ισχύει απαγόρευση σε ανοιχτούς χώρους και συζητείται και στην Αγγλία.

Η ρύπανση της ατμόσφαιρας είναι κι αυτή πολύ σημαντική. Και βεβαίως χρίζει αντιμετώπισης. Διαπιστώνω κι εδώ πάντως μια λογική ή όλα ή τίποτα. Δηλαδή ή θα διορθωθούν όλα αμέσως, ή θα τα αφήσουμε όλα όπως είναι.

Στο θέμα του συμβιβασμού συμφωνώ. Και δε θα υπήρχε ανάγκη για τέτοια μέτρα αν είχαν όλη την "καλή καρδιά" που λες και τη διάθεση να σεβαστούν ο ένας τον άλλον. Αλλά για βγες μια βόλτα έξω το βράδυ, σε μπαράκι ή ακόμα χειρότερα σε club ή σε πίστα, και πες μου αν βλέπεις πολλούς με "καλή καρδιά", πολλούς με διάθεση να συγκρατηθούν λίγο, έστω στον αριθμό των τσιγάρων, πολλούς που δε θα κάνουν από μόνοι τους κανένα τσιγάρο (χωρίς να το επιβάλλει κανείς) και που θα βγουν να κάνουν ένα έξω και να ξαναμπούν.
Αν γινόταν αυτό δε θα υπήρχε ανάγκη για τέτοια μέτρα. Πες μου όμως, το βλέπεις να γίνεται;

Τέλος, αν εσύ θεωρείς το να ενοχλώ και να βλάπτω τον άλλον με τον καπνό μου, ή ίσως και να βλάπτω τον άλλον με οποιοδήποτε τρόπο βρε αδερφέ, αλληλεπίδραση η οποία πρέπει να συνεχιστεί, εγώ δεν συμφωνώ.

Καλημέρα και πάλι!

katerina είπε...

Ένας ένας!

@ Γκρινιάρη:
Χαίρομαι που συμφωνούμε οτι διαφωνούμε.. Βεβαίως και λύση δεν θα βρούμε.. Απλά προσωπικά θεωρώ πιο σημαντικό τον περιορισμό των αυτοκινήτων από τον περιορισμό του καπνού.. Anyway.. Μου αρέσει που αν μη τι άλλο εσύ κάνεις διάλογο, σε αντίθεση πολλούς άλλους...

@ "ανώνυμος":
Μόναχο, Μόναχο... Ζητώ συγγνώμη για τη λάθος γεωγραφική τοποθέτηση..

Λέξη "κολλητός", διορθώνεται αυτομάτα! Το κλείνουμε στο καλός φίλος.. Έτσι για εφέ;;;

@ λακών:
Ε, μα! Να συμφωνούμε στα πάντα; Καιρός για μια αλλαγή! Διαφωνώ για τους παθητικούς καπνιστές, διότι θεωρώ πως φτάνουν στα όρια της υπερβολής... Λιάνα ζεις εσύ μας οδηγείς...

@ εαυτέ:
Οκ. Με κάλυψες, απλά είσαι πιο ωμός και χύμα από ότι εγώ... Αναμενόμενο και ευχαριστώ που με βγάζεις από τη δύσκολη θέση, καθότι ο κομιλφομισμός μου με περιορίζει...

@ γκρινιάρη:
Βλέπω οτι θέλει συζήτηση το πράγμα.. Αλλά καλώς ή κακώς καπνιστές και αντικαπνιστές είναι λίγο έως πολύ δύσκολο να τα βρουν ψύχραιμα.. Καλή καρδιά και αλληλοσεβασμός μόνο μας σώζει..

doctor είπε...

Δεν καπνίζω, με ενοχλεί αφάνταστα το κάπνισμα, και τον χειμώνα δεν μπορώ να βγω έξω το βράδυ διότι την επόμενη ημέρα έχω πάντα πονοκέφαλο.
Το κάπνισμα είναι μια βλαβερή συνήθεια που δυστυχώς την πληρώνουν και όσοι δεν καπνίζουν.
Θεωρώ νίκη του πολιτισμού την απαγόρευσή του σε κλειστούς χώρους.

doctor

Σοφία είπε...

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα αν θες ντε και καλά να καπνίσεις μετά το φαγητό, να σηκωθείς από το τραπέζι, να βγεις 5 λεπτά έξω, να καπνίσεις και να επιστρέψεις. Έτσι και εσύ θα καπνίσεις και οι άλλοι δεν θα ενοχληθούν. Δηλαδή άμα αφού φας σου έρθει να κατουρήσεις, δεν θα σηκωθείς να πας στην τουαλέτα; Δε νομίζω ότι έχω δει κανέναν να "τα κάνει" επί τόπου για να μην αναγκαστεί να σηκωθεί από το τραπέζι ούτε έχω ακούσει κανένα παράπονο γιατί δεν μας επιτρέπεται το κατούρημα σε δημόσιους χώρους. Που στην τελική το κατούρημα είναι και φυσική ανάγκη, έτσι;

katerina είπε...

@ doctor: ξέρω θα διαφωνήσουμε, αλλά εγώ θα θεωρήσω νίκη του πολιτισμού την απαγόρευση των αυτοκινήτων.. Πιο πολύ με νοιάζει αυτό παρά το τσιγάρο.. Και όχι δεν το λέω ως φανατική καπνίστρια.. Εμείς δεν έχουμε δικαίωμα να καθόμαστε με τους φίλους μας ενώ τρώμε ή πίνουμε καφέ και να απολαμβάνουμε ένα τσιγάρο?? Νομίζω πως σαν πολιτισμός έχουμε πιο σοβαρά θέματα να διορθώσουμε από το κάπνισμα.. Anyway...

@ Σοφία:
Αν και δεν θέλω να παρεξηγήθουμε, όπως λέει και μπαμπάς μου χύμα "μπερδέυεις την π... με την βούρτσα"... Άλλο το ένα άλλο το άλλο.. Όταν είμαι τους φίλους μου θέλω να μπορώ να πίνω τον καφέ μου ή να τρώω το φαγητό μου και να έχω τα τσιγάρα μου.. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να εξορίζομαι έξω σαν μια άρρωστη;;;

Βλέπω πως κανείς από τους αντικαπνιστές δεν μου απαντά ή δε μου λέει γιατί δεν δημιουργείται κίνημα απαγόρευσης της πώλησης του καπνού ή της καλλιέργειας του καπνού... Αν θέλετε ατμόσφαιρά ελεύθερη από τον ρυπαρό καπνό, τότε κάντε απαιτήστε κάτι πιο δραστικό... Δυο σε ένα... Και δεν θα καπνίζουμε εμείς οι προβληματικοί και τα εργοστάσια παραγωγής δεν θα λειτουργούν...!!! Σκεφτείτε το...

Για να κεξαθαρίσω κάτι: Δεν έχω στόχο να τσακωθώ με κάνέναν.. Όταν και αν με το καλό έρθει ο περιορισμός αυτός στην καθημερινότητα μας, θα το δεχτώ (θα τσαντιστώ μεν, αλλά θα το δεχτώ).. Όμως μου κάνει εντύπωση που το θέμα αντιμετωπίζεται ελαφρώς ρατσιστικά από τους αντικαπνιστές... Ξέρετε πολλά μας βλάπτουν όλους, αλλά πραγματικά δεν βλέπω κανέναν να χτυπιέται για όλα τα άλλα... Που τα θεωρώ πιο ουσιώδη για την ποιότητα της ζωής μας...

Γκρινιάρης είπε...

Βλέπω πως κανείς από τους αντικαπνιστές δεν μου απαντά ή δε μου λέει γιατί δεν δημιουργείται κίνημα απαγόρευσης της πώλησης του καπνού ή της καλλιέργειας του καπνού...

River μου σου απάντησα, αλλά μάλλον δεν το πρόσεξες.

Τη στιγμή που τόσος κόσμος είναι εξαρτημένος (με όλη τη σημασία της λέξεως) από το τσιγάρο, είναι εντελώς παράλογο να γίνει κάτι τέτοιο! Δεν το καταλαβαίνεις; Σκέψου τι θα έκανες εσύ αν σου απαγόρευαν να καπνίσεις ΠΑΝΤΟΥ και ΠΑΝΤΑ, και πολλαπλασίασε το επί τους καπνιστές!

Και θα καταλάβεις γιατί το ένα είναι εντελώς άσχετο από το άλλο.

Πως είναι δυνατόν να θεωρείς αυτό λοιπόν πιο λογικό, από ένα μέτρο που λέει "μπορείς να καπνίζεις, μπορείς να συνεχίζεις να κάνεις ότι θες στον εαυτό σου, αφού στην τελική το έχεις και ανάγκη έτσι όπως έχουν τα πράγματα, χωρίς όμως να βλάπτεις τον άλλον που δε σου φταίει τίποτα.

Όσο δεν αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά σ' αυτά τα δύο, που σε εμένα και πολλούς άλλους είναι οφθαλμοφανέστατη, δε μπορώ να κάνω κάτι.

Όσο για τα παρακάτω:
Εμείς δεν έχουμε δικαίωμα να καθόμαστε με τους φίλους μας ενώ τρώμε ή πίνουμε καφέ και να απολαμβάνουμε ένα τσιγάρο??
Όταν είμαι τους φίλους μου θέλω να μπορώ να πίνω τον καφέ μου ή να τρώω το φαγητό μου και να έχω τα τσιγάρα μου.. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να εξορίζομαι έξω σαν μια άρρωστη;;;


Το είπα και παραπάνω, αλλά δεν κουράζομαι να το ξαναλέω.

Δεν εξορίζεσαι επειδή έχεις κάτι. "Εξορίζεσαι" επειδή επιστημονικά και αποδεδειγμένα και και και εκτός από το ότι ενοχλείς, βλάπτεις κι όλας!

Τώρα αν αυτός ο λόγος, το ότι δηλαδή αυτό που κάνεις ενοχλεί και βλάπτει τον συνάνθρωπό σου, δεν είναι αρκετός για περιορίσεις (και όχι να κόψεις) μια απόλαυσή σου (κάτι που δήλωσες και στο post σου άλλωστε και το έγραψα στο 1ο comment), τότε ακριβώς γι' αυτό φτιάχτηκαν τέτοιοι νόμοι και δεν παραμένει το θέμα στην... καλή καρδιά.

Τέλος συμφωνώ ότι μας βλάπτουν πολλά πράγματα και πρέπει να παλέψουμε και για άλλα που υποβαθμίζουν τη ζωή μας. Και εύχομαι σε άλλα μέτρα να είμαστε από την ίδια πλευρά. Να είσαι όμως καλά προετοιμασμένη τότε να απαντήσεις σε άλλους που θα σου απαντήσουν "εγώ δεν είμαι διατεθειμένος να περιορίσω τη βολή ή την απόλαυσή μου επειδή βλάπτω τον άλλον".

Σοφία είπε...

Η π...τσα και η βούρτσα καλή μου δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση. Εφόσον μπορείς να κάνεις αυτό που θες να κάνεις (να καπνίσεις ή να κατουρήσεις) χωρίς να ενοχλήσεις τον διπλανό σου (που αποδεδειγμένα ενοχλείται και βλάπτεται και από τα δύο) δεν καταλαβαίνω γιατί να επιμένεις να γίνεις φορτική. Γιατί εσύ μπορεί να θέλεις να καπνίσεις δίπλα στη φίλη σου, αυτή όμως που δεν θέλει τι πρέπει να κάνει; Να υποστεί τον δικό σου τον εθισμό, ή να βγει αυτή έξω για να καπνίσεις εσύ ελεύθερα;

Να διευκρινήσω ότι για μένα προσωπικά η συζήτηση είναι εντελώς ακαδημαϊκή. Δεν είμαι καπνίστρια, αλλά ούτε και φανατική αντικαπνίστρια. Άμα τύχει, μπορεί να κάνω κι εγώ κανένα τσιγαράκι. Το αν θα συνεχίσουν να καπνίζουν σε χώρους από τους οποίους μπορώ να απέχω (π.χ. καφετέριες, εστιατόρια, μπαρ, κλαμπ) δεν με ενδιαφέρει ποσώς, αρκεί να μην επιτρέπεται το κάπνισμα σε μέρη από τα οποία δεν μπορώ να απομακρυνθώ, π.χ. συγκοινωνίες και χώρους εργασίας. Από εκεί και πέρα, είτε απαγορευτεί η καλλιέργεια καπνού είτε όχι, για μένα είναι ακριβώς το ίδιο, ούτε κρύο ούτε ζέστη. Εκείνο που με ενοχλεί είναι η πεποίθηση των Ελλήνων καπνιστών ότι είναι δικαίωμά τους να καπνίζουν όπου θέλουν και ό,τι ώρα θέλουν. Γι' αυτό και μόνο παίρνω το μέρος των μη καπνιστών.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς, στην Ελλάδα του 2008 οι καπνιστές (ίσως, όχι εσύ) έχουν το πάνω χέρι και δεν υπολογίζουν ούτε κανόνες, ούτε νόμους, ούτε τα στοιχειώδη δικαιώματα των μη καπνιστων.

Λακων είπε...

Στο χώρο εργασίας είναι λογικό να μην επιτρέπεται το κάπνισμα.
Πάντως καλό θα ήταν να υπάρχουν Bar καπνιστών αλλά και εστιατόρια να τελειώνουμε.
Στο εξωτερικό δεν τα επιτρέπουν ούτε αυτά.
Δεν επιτρέπουν καν να καπνίζεις στο δωμάτιο του ξενοδοχείου που έχεις νοικιάσει.
Γελοιότητες δηλαδή...
Οι λόγοι River είναι καθαρά οικονομικοί να το ξαναπώ.
Δεν ενδιαφέρονται για την υγεία σου αλλά για το ασφαλιστικό σύστημα ξεκάθαρα.
Το ότι καθημερινά πεθαίνουν από την ηρωίνη δεν νοιάζει κανέναν.

Σοφία είπε...

Ναι, αλλά και το εστιατόριο ή το μπαρ δεν είναι χώρος εργασίας κάποιου; Δηλαδή όσοι δουλεύουν σε γραφεία είναι ΟΚ - αυτοί που δουλεύουν σε εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες κ.λπ. και κάνουν ξεγυρισμένες βάρδιες 8ωρες και 12ωρες μέσα στην κάπνα, να βγάλουν τον καρκίνο και τι μας νοιάζει;

endtropi είπε...

Λοιπόν.Αυτό το θέμα με τις επιστημονικές αποδείξεις είναι γελοίο. Αλλά όσοι δεν είναι μέσα στα κόλπα,θεωρούν πως αυτές οι έρευνες είναι οι σωτήρες του κόσμου.Και όποιος νομίζει πως όποια εργασία δημοσιεύεται στα επιστημονικά περιοδικά είναι αξιόπιστη είναι γελασμένος.Η ακρίβεια της ηθικής κοστίζει πολύ.Οπότε αγαπητοί,ας μην πιστεύεται ότι ακούτε.Κρατάτε και τις επιφυλάξεις σας.Δεν λέω πως όλες δεν είναι έγκυρες,αλλά ρε σεις,ήμαρτον.Σαν να λες στον παππού,να αυτός είναι καθηγητής πανεπιστημίου και να ακούς "ωωω!! είναι θεός".Καμία σχέση.

Η επανάσταση των αντικαπνιστών δεν εξαπλώνεται και στους άλλους τομείς. Εκεί που ενοχλεί το κάπνισμα,είπαμε,2 χώροι. Ή ο καθένας στα κλουβιά του.

Και γιατί δηλαδή να μην μετακινηθεί και ο μη καπνιστής εκτός απο τον καπνιστή? Και εκτός του ότι το τσιγάρο είναι εθιστικό,είναι και απόλαυση,όπως εσύ πίνεις το ποτό σου. Πως θα σου φαινόταν αν σου έλεγαν οι επιστήμονες,πως το αλκοόλ του ποτού σου όταν εξατμίζεται προκαλεί διάφορες παπαριές στα σωθηκά του διπλάνου σου και θα έπρεπε να έβγαινες τρεις και λίγο έξω να πιεις τη τζούρα σου και να επιστρέψεις?

Εξαερισμό παιδιά. Να είναι στο ΟΝ.Αλλά και τότε,θα σας πείραζε.

Και όσο και αν σας φαίνεται περίεργο,το τσιγάρο βοηθάει στην σκέψη.

Αυτά.Και με καλή καρδιά

Γκρινιάρης είπε...

Εχμμ...

ε-αυτέ, δεν ξέρω αν γνωρίζεις τι είναι impact factor, πάντως journals όπως το Pediatrics, το Angiology, το Cancer και το πασίγνωστο Lancet έχουν πολύ μεγάλη εγκυρότητα, και ότι δημοσιεύεται εκεί δεν είναι φούμαρα. Προφανώς και δημοσιεύεται οτιδήποτε γενικά, όχι όμως εκεί...

Αν μου πουν ότι πίνοντας το ποτό μου, που είναι απόλαυση, βλάπτω τον δίπλα μου, εγώ (και όχι μόνο θέλω να πιστεύω) θα σταματούσα να το κάνω δίπλα του, και θα το έπινα εκεί που δεν τον βλάπτω. Και βέβαια δε θα τον έδιωχνα από εκεί επειδή εγώ τον βλάπτω! Εμένα γιατί μου φαίνεται λογική μια τέτοια αντίδραση;

Επίσης το πρόβλημα που δεν εξετάζετε είναι η υγεία των εργαζομένων, το οποίο είναι μείζον. Η πρόσληψη δε μπορεί να γίνεται με κριτήρια "σε πειράζει να εκτίθεσαι σε καπνό 8 ώρες ή όχι"; Είναι απαράδεκτο. Γι' αυτό και οι καθολικές απαγορεύσεις σε κλειστούς χώρους.

Με τον εξαερισμό συμφωνώ. Αλλά και πάλι δε φτάνει, όπως ίσως δεις (διαβάζοντας τι ισχύει έξω), εκεί που επιτρέπεται το κάπνισμα ο εξαερισμός είναι 10πλάσιας ισχύος, οι πόρτες κλείνουν αυτόματα, ενώ μετριέται ακόμα και η διαφορά πίεσης για να μη βγαίνει ο καπνός έξω!

Το τσιγάρο μπορεί να προκαλεί μια στιγμιαία εγρήγορση και διαύγεια, αλλά μόνο παροδικά και με κάποιο κόστος! :)

Take care!

Σοφία είπε...

Θα συμφωνήσω με τον ε-αυτό σχετικά με την ποιότητα των ερευνών που δημοσιεύονται - και στην Lancet. Οι περισσότερες έρευνες που γίνονται είναι γεμάτες σφάλματα, και οι ιατρικές ειδικά είναι απαράδεκτες. Οι μόνες έρευνες που γίνονται σχετικά σωστά είναι όσες γίνονται στον τομέα των κοινωνικών επιστημών. Από αυτή την άποψη εμπιστεύομαι περισσότερο ένα άρθρο που δημοσιεύεται στο Australian Psychologist, παρά ένα που δημοσιεύεται στο Pediatrics.

Ένας από τους καλύτερους στατιστικολόγους που έχω γνωρίσει, υποστήριζε πάντα ότι οι έρευνες για τις συνέπειες του καπνίσματος είναι τελείως αναξιόπιστες. Βέβαια ήταν και ο ίδιος καπνιστής, και ως ένα σημείο προκατελημένος, αλλά όπως και να 'χει η γνώμη του για μένα έχει μεγάλη βαρύτητα.

Πέραν αυτού, επειδή οι έρευνες είναι από αρπακολλίδικες έως κατευθυνόμενες, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κόκκος αλήθειας στα συμπεράσματά τους. Γι' αυτό είναι καλή κίνηση η απαγόρευση του καπνίσματος σε χώρους από τους οποίους δεν υπάρχει διαφυγή για κάποιους από τους συνανθρώπους μας (π.χ. εργαζόμενους σε μπαρ, συνδετημόνες σε εστιατόριο κ.λπ.). Ούτε είναι λύση να βγαίνουν έξω αυτοί που δεν καπνίζουν, γιατί οι καπνιστές δεν καπνίζουν όλοι μαζί. Αν είσαι σε μια παρέα με 10 άτομα και οι 4 είναι καπνιστές, οι άλλοι 6 πρέπει να είναι συνέχεια έξω.

Για μένα δεν είναι απλά θέμα υγείας (που μπορεί και να μην είναι, τουλάχιστον στον βαθμό που το έχουν φουσκώσει οι έρευνες) αλλά κυρίως θέμα ενόχλησης. Ακόμα και με κλιματισμό στο φουλ. Και στην τελική, αν το ποτό είναι ενοχλητικό για τον άλλο, ας το απαγορεύσουν στους δημόσιους χώρους. Εμένα τουλάχιστον δεν θα με πειράξει.

katerina είπε...

Έχω διαβάσει τα σχόλια όλων και πραγματικά χαίρομαι και μου κάνει εντύπωση που το συζητάτε με επιχειρήματα το θέμα... Συμφωνώ και διαφωνώ με όλους. Διότι προσπαθώ (ναι ναι προσπαθώ) να δω το θέμα από όλες τις οπτικές πλευρές.. Όμως σκαλώνω σε λεπτομέρειες που σε έναν αντικαπνιστή ίσως φαίνονται αμελητέες... Είπα στο κείμενο "Τεντ Τέρνερ φίδι που σε έφαγε...". Θεωρώ απαράδεκτο ναι είναι υποχρεωμένοι π.χ. οι υπάλληλοι του CΝΝ να μην καπνίζουν, βάση συμβολαίου και να τους βάζουν να κάνουν εξετάσεις ούρων σε απροειδοποίητες στιγμές για να φανεί αν υπάρχουν ή όχι ίχνη νικοτίνης στον οργανισμό τους. Θα μου πείτε αφού τους χαλάει γιατί δεν παραιτούνται όσοι είναι καπνιστές; Μα όλοι ξέρουμε οτι είναι δύσκολο στις μέρες μας να βρεις μια δουλειά. Ακόμη και στην Αμέρικα... Οπότε το όλο θέμα είναι περί ασφάλιστρων... Ο Λακων έχει δίκιο... Ο λόγος που οι καπνιστές είναι τόσο αρνητικοί προς τους αντικαπνιστές και το κίνημα είναι βασικά γιατί μας αντιμετωπίζουν σαν μειάσματα της κοινωνίας... Και μην το αντικρούσετε.. Όλοι ξέρουμε πως κατά βάθος ισχύει.. Δε σας φαίνεται λοιπόν λίγο άδικη η συμπεριφορά σας; Ναι, να μην καπνίζουμε σε μπαρ αν το θέλετε... Αλλά όχι να μας αντιμετωπίζουν παγκοσμίως σαν junkies οι εργοδότες και να κινδυνεύουμε να απολυθούμε επειδή τυγχάνει να είμεθα καπνιστές... Κάποτε ήταν οι "μαύροι", οι ομοφυλόφιλοι (κάπου είναι ακόμη), οι άρρωστοι... Τώρα οι καπνιστές... Sorry, αλλά μου ακόυγεται άδικο! Και όλο αυτό για τις ασφάλειες...

Σοφία είπε...

Συγγνώμη, τώρα εσύ φοβάσαι μήπως θελήσεις να πιάσεις δουλειά στο CNN και σε βάλουν να κόψεις το κάπνισμα;

Λακων είπε...

Ας δούμε τα πράγματα ρεαλιστικά.
Όλες αυτές οι εκστρατείες γίνονται για τον εξής λόγο:
Το άτομο που καπνίζει ζει περίπου μέχρι τα 70 με επιβαρημένη υγεία.
Αυτό κοστίζει στο ασφαλιστικό σύστημα το οποίο και επιβαρύνει.
Όχι μόνο θα παίρνει σύνταξη αλλά και φάρμακα τα οποία πληρώνονται απο τα ασφαλιστικά ταμεία και μάλιστα μιλάμε για χρόνιες παθήσεις πχ ασθμα που εμφανίζονται λόγω τσιγάρου πριν καν βγούμε στη σύνταξη.
Οι καπνοβιομηχανίες που το ήξεραν αυτό και δεν χάφτουν μύγες απάντησαν πως τελικά δεν το επιβαρύνει αφού οι καπνιστές ζουν λιγότερα χρόνια άρα οι καπνιστές θα πέρνουν λιγότερα χρόνια σύνταξη.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.
Αν τώρα κάποιος νοιάζεται για την υγεία του και πηγαίνει να δουλέψει σε BAR είναι πρόβλημα του.
Ας πάει να δουλέψει σε BAR μη καπνιστών.
Η COCA COLA δεν επιβαρύνει την υγεία; Το αλκοοόλ δεν είναι πολύ χειρότερο απο το τσιγάρο και δρα άμεσα; Τα ναρκωτικά δεν θερίζουν καθημερινά;
Μήπως τα 2 παραπάνω δεν μας επηρρεάζουν και εμάς και μάλιστα πολύ χειρότερα απο το τσιγάρο;
Ο μεθυσμένος οδηγός ή ο ναρκομανής μας σκοτώνουν άμεσα όχι μετά απο 50 χρόνια...
ΕΙΔΕΣ ΚΑΜΙΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΚΕΙ;
Προσωπικά συμφωνώ με το χώρο εργασίας. Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται το κάπνισμα.
Επίσης θεωρώ πως οι μη καπνιστές δεν θα πρέπει να μπαίνουν καν σε BAR. Ας πάνε να διασκεδάσουν σε ένα γυμναστήριο ή σε ένα BAR μη καπνιστών...

Λακων είπε...

Για να το πω ωμά River θέλουν υγιείς δούλους.
Στο CNN φυσικά και δεν θα πήγαινα να δουλέψω, όχι γιατι θα έκοβα το κάπνισμα αλλά επείδη είμαι ελεύθερος άνθρωπος και όχι δούλος ή πειραματόζωο.
Και μη καπνιστής να ήμουνα αν με έβαζαν να κάνω εξετάσεις αίματος θα έφευγα την ίδια ημέρα...

katerina είπε...

Ευχαριστώ Λακων... Με κάλυψες πλήρως!

Καλή Εβδομάδα σε όλους!

Γκρινιάρης είπε...

Λάκων και river, τα περισσότερα αν όχι όλα από αυτά που λέτε αφορούν την επιβολή απαγόρευσης του καπνίσματος γενικά, για "να έχουν υγιείς δούλους" όπως ειπώθηκε γλαφυρά. Και υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός στο κατά πόσο έχει κάποιος, ο όποιος, δικαίωμα να σου πει τι θα κάνεις στον εαυτό σου.

Αλλά δεν είναι αυτό για το οποίο γίνονται αυτοί οι νόμοι, ή αυτό που συζητάνε οι αντικαπνιστές.

Κανείς αντικαπνιστής δε θα σου πει να μην καπνίσεις γενικά (άντε, αν στο πει θα το πει μόνο σαν παραίνεση). Θα σου το πει όταν αυτό που κάνεις τον ενοχλεί και τον βλάπτει.

Εκεί πλέον είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα και αυτό τονίζω κάθε φορά.

Ας μην τα μπλέκουμε λοιπόν.

Άλλο θέμα το αν και ποιος έχει δικαίωμα να μας λέει τι να κάνουμε και τι όχι στον εαυτό μας, και άλλο θέμα το τι έχουμε εμείς δικαίωμα ή όχι να κάνουμε στον άλλον!

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε κύριε Αβραμόπουλε,
Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την απόφασή σας για την απαγόρευση του καπνίσματος στους κλειστούς χώρους.

Είναι κάτι που το περιμέναμε πολύ καιρό να γίνει. Όμως δεν έχω καταλάβει, γιατί το μέτρο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2008. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα.

Η ομαδική ψυχοθεραπεύτρια Χριστίνα Τερλίδου είναι μανιώδης καπνίστρια και κατά τη διάρκεια των θεραπευτικών συνεδριών καπνίζει με τη σέσουλα. Ούτε πάει το μυαλό της στην ανάγκη ή τη στοιχειώδη υποχρέωση να ζητήσει την άδεια των ασθενών της.

Το «...ιατρείο» της μυρίζει τσιγαρίλα.

Άν η ισχύς της απόφασής σας για την απαγόρευση του καπνίσματος άρχισε από τώρα, θα μπορούσαν ορισμένες δυσμενείς συνέπειες να μετριαστούν.

Κύριε Αβραμόπουλε,

Γιατί καθυστερείτε την εφαρμογή της αντικαπνιστικής απόφασής σας; Επειδή φοβάστε μήπως σας φάνε οι Ελληνάρες, οι τσαμπουκάδες, και αφήνετε την ισχύ της απόφασή σας για να την υποστούνε οι διάδοχοί σας που θα είναι στην εξουσία το 2010 και θα δεχτούν τις ύβρεις, τους προπηλακισμούς και την οργή των ελληναράδων τσαμπουκάδων που μπορούν να ανεβάσουν και να κατεβάσουν κυβερνήσεις για να μην κόψουν το κάπνισμα;

katerina είπε...

@ γκρινιάρη:
Δε θα διαφωνήσω στη συγκεκριμένη παρατηρήση!

@ ανώνυμος:
Η γη γυρίζει... Φυσικά και ένας από τους λόγους είναι αυτός που αναφέρεις.. Ο άλλος είναι γιατί χρειάζεται χρόνος να προετοιμαστεί ο κόσμος και φυσικά να προβληθούν τα απαιτούμενα διαφημιστικά σποτ...
Όπως και να έχει, να τονίσω απλά οτι δε μου αρέσει να κατονομάζονται ανευ λόγου άνθρωποι στο blog... Αν υπάρχει θέμα με την εν λόγω κυρία, μπορείτε απλά να της το πείτε, ή να μην παρευρίσκεστε σε συνεδρίες της.. Δεν είναι σωστό κατά την άποψή μου να την κατανομάζετε, από τη στιγμή που η συνηθειά της δεν την εμποδίζει να ασκεί το επαγγελμά της.. Πόσο μάλλον, όταν η συγκεκριμένη δουλειά έχει πιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά από το θέμα της τσιγαρίλας... (και αυτό το ξέρω από πρώτο χέρι...)

KitsosMitsos είπε...

Μια κρίσιμη απορία: πόσοι σέβονται τους γύρω όπως όμορφα μας περιγράφεις εσύ;
Όσο για το θέμα των ελευθεριών, καπνίζοντας καταπατάς εσύ το δικαίωμα του άλλου για αέρα απαλλαγμένο απ'τον καπνό. Και ναι αυτή είναι βασική ελευθερία. Όπως λέει και η σοφία, δεν σου απαγορεύει κανείς να πας να καπνίσεις κάπου που δεν ενοχλείς - πχ σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Έτσι απλά είναι και θα έπρεπε να είναι τα πράγματα. Αλλά όταν έχει συνηθίσει κανείς να τα κάνει όπου βρεθεί, τότε δυσκολεύεται. Δεν πειράζει, θα μάθουμε στην πράξη.