Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2008

Έλαβα ένα φάκελο...

Έλαβα ένα φάκελο από την αγαπημένη μου lo-li. Μέσα έγραφε πως καλούμαι να πω ποιο είναι το αγαπημένο μου ποίημα...
Το τραγελαφικό στην υπόθεση είναι πως το δικό της αγαπημένο είναι και δικό μου.
Ομολογώ πως το συγκεκριμένο πόνημα του Κ. Π. Καβάφη, είναι κάτι σαν παραμύθι για μένα, μιας και μου το διάβαζε η μητέρα μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου...

“Κι αν δε μπορείς να κάνεις τη ζωή σου όπως τη θέλεις
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: Μην την εξευτελίζεις
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.
Μην την εξευτελίζεις πιαίνοντας την,
γυρίζοντας συχνά κι εκθέτοντας την
στων σχέσεων και των συναναστροφών
την καθημερινή ανοησία,
ώς που να γίνει σα μια ξένη φορτική.”

"ΌΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ (1913)"

Επειδή λοιπόν ταυτιζόμαστε για μια ακόμη φορά, θα σας παραθέσω ένα ακόμη...

"Δεν εδεσμεύθηκα. Τελείως αφέθηκα κ' επήγα.
Στες απολαύσεις, που μισό πραγματικές,
μισό γυρνάμενες μες στο μυαλό μου ήσαν,
επήγα μες στη φωτισμένη νύχτα.
Κ' ήπια από δυνατά κρασιά, καθώς
που πίνουν οι ανδρείοι της ηδονής."

"ΕΠΗΓΑ (1913)"

Η αδυναμία στον Καβάφη νομίζω είναι εμφανέστατη...

Θα ήθελα να περάσω το φάκελο αυτό στους:
Σοφία
Γκρινιάρη
Λακων
Philo
Κλέαρχο
Δανάη...


8 σχόλια:

DaNaH είπε...

Να σου πω την αλήθεια δεν είμαι πολύ των ποιημάτων, δεν έχω ασχοληθεί με αυτά ούτε έχω διαβάσει. Είμαι πιο πολύ της πεζής λογοτεχνίας και δη των μυθιστορημάτων!

Κάποια αποσπάσματα από το Μονόγραμμα που είχε τύχει να διαβάσω εδώ και εκεί, θυμάμαι πως με είχαν συγκινήσει.

That's all.

Εφη είπε...

Αμάν πια με τον Καβάφη!Έχει καταντήσει σαν τη Σούπερ ΚΑΤΕΡΙΝΑ! (να και το λογοπαίγνιο) Ρε παιδιά, διαβάστε και λίγο Ελύτη ή Λόρκα. Έστω για ξεκάρφωμα...Πωπω βαρεμάρα!

katerina είπε...

@ Δανάη:
Δεκτό! Δεν έχω κάτι άλλο να πω..
Ετοιμάζομαι να βρίσω την ξανθιά πιο κάτω...

@ Έφη:
Κοπελιά, άκου να σου...
1. Άσε τον Καβάφη ήσυχο. Μη σε πιάσω από το ξανθό μαλλί και καταλήξεις την επόμενη φορά αντί για βαφή (αν και φυσική) στο κομμωτήριο, να κάνεις εξτένσιον...
2. Καλό το λογοπαίγνιο.. Αν και μόλις έμαθαν όλοι πως με λένε...
3. Αν βαριέσαι, ξέρεις τι να κάνεις.. Ή θες να το αναλύσω περισσότερο?
4. Πως μπορείς να ενθουσιαστείς με έναν άνθρωπο που το όνομα του το διαβάζεις σαν ψευδός?
5. Ξέρεις πως πάντα είμαι ειλικρινής.. Δεν λέω πράγματα για ξεκάρφωμα..

ΞΑΝΘΙΑ!

Γκρινιάρης είπε...

Καλησπέρα river!

Η αλήθεια είναι οτι ούτε κι εγώ είμαι πολύ της ποίησης. Της λογοτεχνίας έτσι κι έτσι, της μουσικής σαφώς καλύτερα, του σινεμά αρκετά, της ποίησης όμως όχι τόσο!

Ωστόσο θυμήθηκα ένα ποίημα που πάντα με συγκινεί και θα το γράψω στο επόμενο post!

Σ΄ ευχαριστώ για την πρόσκληση!

Καλή εβδομάδα!

Εφη είπε...

Διάβασε πρώτα και μετά πες μου. Κι αν είσαι μάγκας μάθε και ισπανικά να τον διαβάσεις ΑΥΤΟΥΣΙΟ! Αλλιώς μόνο μετάφραση από Γκάτσο. Άντε πια!

Σοφία είπε...

Ε... τώρα δεν ξέρω πώς να στο πω... αλλά ούτε κι εγώ είμαι της ποίησης. Ο μόνος που μου αρέσει είναι ο Καββαδίας - θα βρω κάποιο ποίημα του στο διαδίκτυο και θα συνεχίσω το παιχνίδι, γιατί ποιητική του συλλογή δεν έχω.

Πάντως ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση :-)

katerina είπε...

@ Γκρινιάρη:
Παρακαλώ δεν κάνει τίποτα! Αναμένω!
Καλή εβδομάδα! Αν πάλι δε θες ποιήμα, εγώ βολεύομαι και με στίχους! Ούτως ή άλλως πιστεύω πως και οι στιχουργοί ποιητές είναι!

@ Έφη:
Όταν μάθω θα σου πω! Αλλά εσύ εκεί..

@ Σοφία:
Και εσύ? Δεν πειράζει!!!
Καλή εβδομάδα και καλό ψαξιμο!

Klearchos είπε...

Λίαν συντόμως θα έχεις την απόκριση μου στην πρόσκληση σου...