Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2008

Συνήθειες...

Αν το καλοσκεφτούμε η ζωή μας είναι γεμάτη από συνήθειες. Ή τουλάχιστον η δική μου. Συνήθειες που έχω από μικρό παιδί και δύσκολα τις αλλάζω. Για να είμαι ειλικρινής, το βρίσκω αρκετά δύσκολο να αλλάξω. Και από μια πλευρά δεν βρίσκω το λόγο να τις αλλάξω, όσο κακές και αν είναι...
Δεν είναι μόνο η πλευρά του κρεβατιού που κοιμάμαι και ο τρόπος με τον οποίο κοιμάμαι. Ούτε το πως πίνω τον καφέ ή θέλω να ξυπνώ το πρωί. Αλλά ο τρόπος που σκέφτομαι, που λειτουργώ, που αντιδρώ υπό ορισμένες συνθήκες...
Πάντα ακουμπώ τοίχο. Πάντα έχω δύο μαξιλάρια. Πάντα αφήνω ελάχιστο φως να μπει στο δωμάτιο. Πάντα έχω αγκαλιά τον κούνελο που μου έφερε η θεία μου το Πάσχα όταν ήμουν 6 χρονών (ασχολίαστο το γεγονός οτι είμαι πλέον 21). Πάντα θέλω τουλάχιστον δυο ώρες για να πω πως ξύπνησα και λειτουργεί ο εγκέφαλος. Πάντα πίνω γάλα με 1,5 κουταλιά καφέ και 3 ζάχαρη. Ποτέ νερό στον καφέ, εκτός και αν είναι γαλλικός.
Πάντα ρίχνω τα πάντα στο πάτωμα και ποτέ δε στρώνω το κρεβάτι μου. Μόνο τα Σαββατοκύριακα συμμαζεύω τον τόπο.
Όταν με πιάνει η αϋπνία μου (σχεδόν πάντα δηλαδή) βλέπω μέχρι και τσόντες στα ελαφρώς άσχετα κανάλια, πίνοντας κόκα κόλα και καπνίζοντας. Αν δεν έχω τσιγάρα ή κόκα κόλα προτιμώ να στριφογυρίζω στο κρεβάτι μου για ώρες, παρά να κάθομαι στον καναπέ παρέα με το τελεμάρκετινγκ...
Πάντα φοράω τα καινούργια ρούχα με την πρώτη. Δεν μπορώ να περιμένω να πλυθούν πρώτα. Επίσης αν κάτι μου αρέσει συνηθίζω να το φοράω συνέχεια. Έτσι είναι πολύ πιθανό να με δουν όλοι με το ίδιο φόρεμα ή την ίδια μπλούζα πάνω από 10 φορές (ναι, τα πλένω στο ενδιάμεσο...).
Πάντα όταν έχω νεύρα γράφω. Πάντα όταν είμαι στεναχωρημένη γράφω. (επίσης πάντα τρώω σοκολάτα...) Πάντα όταν τσακώνομαι με δικούς μου ανθρώπους, βρίζω σαν νταλικέρης... Και μετά το μετανιώνω..
Όλα αυτά είναι μια συνήθεια... Όσο χαζά, παγιωμένα και ελαφρώς ηλίθια και αν ακούγονται, είναι μια συνήθεια. Ο τρόπος που λειτουργούμε και αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους και τις καταστάσεις είναι μια συνήθεια. Που δυστυχώς ή ευτυχώς δύσκολα αλλάζουμε.
Και ακόμη και αν στην πορεία των χρόνων αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας (ωριμότητα ίσως το αποκαλούν κάποιοι), η βάση παραμένει πάντα η ίδια... Γιατί η ψυχή μας δεν αλλάζει ποτέ. Ίσως για αυτό πολλοί να λένε πως ο άνθρωπος δεν αλλάζει. Και έχω καταλήξει να το πιστεύω αυτό. Όπως πιστεύω οτι ο άνθρωπος μπορεί και βελτιώνεται, αν το θέλει φυσικά. Για αυτό και αξίζει η δεύτερη και η τρίτη και η τέταρτη ευκαιρία σε κάποιον. Γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι σου έχει και τι δεν σου έχει δώσει - δείξει ακόμη. Και ποτέ δεν ξέρεις αν βελτιώθηκε...
Και σκόπιμο είναι να δικαιολογούμε κάπου κάπου τους άλλους. Γιατί όλα είναι μια συνήθεια.
Η μόνη συνήθεια που κατάφερα να αλλάξω (και αυτή σποραδικά, μη γελιόμαστε...) είναι πως σταμάτησα να τρώω τα νύχια μου. Βέβαια αν η ταινία που βλέπω, ή η συναυλία στην οποία είμαι, είναι συναρπαστική για τα δικά μου δεδομένα, τη μαλακία θα την κάνω και θα ξωκείλω...
(επίσης το ίδιο συμβαίνει και όταν αισθάνομαι αμήχανα μέσα στο πλήθος, πράγμα που μου τυχαίνει αρκετά συχνά, οπότε αντιλαμβάνεστε πως για μεγάλο χρονικό διάστημα τα ακροδάχτυλα μου ήταν όμοια με αυτά ενός λιμενεργάτη -δεν έχω τίποτε με τους λιμενεργάτες-)
Ακόμη και ον τρόπος που θα συστηθείς σε έναν άνθρωπο, θα του μιλήσεις, θα τον κοιτάξεις, είναι μια συνήθεια...
Όλη μας η ζωή είναι μια συνήθεια...
Το ερώτημα είναι το εξής:
"Μπορούμε να αλλάξουμε αυτές τις συνήθειες; Ή ακόμη καλύτερα, ειλικρινά θέλουμε να τις αλλάξουμε;"
Εγώ μέχρι και σήμερα δεν μπορώ να δώσω μια απάντηση που δεν έχω...

28 σχόλια:

Γκρινιάρης είπε...

Καλημέρα και χρόνια πολλά river!

Ωραίες είναι οι συνήθειες, είναι από αυτά που μας κάνουν ξεχωριστούς. Αν μπορούμε να τις αλλάξουμε, τουλάχιστον κάποιες; Νομίζω μπορούμε, αρκεί να το θέλουμε. Κι αν δεν το θέλουμε εμείς, πολλές φορές το θέλουν οι περιστάσεις! Μέχρι τότε όμως... έχουμε καιρό (πάντα έτσι λέμε και θα λέμε)!

katerina είπε...

Καλημέρα!
Η μαμά μου όταν ήμουν μικρή έλεγε μια φράση που με στιγμάτισε: "Δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω" Σίγουρα μπορούμε να αλλάξουμε, αρκεί να το θέλουμε... Όμως όσο και αν το θέλουν οι περιστάσεις, αν δεν θέλουμε, τότε δεν θα αλλάξουμε.. Γιατί να το κάνουμε άλλωστε αν δεν θέλουμε; Οφείλουμε να δεχόμαστε τους άλλους έτσι όπως είναι και αντίστοιχα να μας δέχονται και οι άλλοι όπως είμαστε....

endtropi είπε...

Συνήθειες που δεν σε κάνουν να πλήττεις με τον εαυτό σου.Διαφορετικές από τις συνήθειες που δημιουργούνται σε μία σχέση(σύνολο).Ίσως το καλύτερο θα ήταν να μπορείς να δημιουργείς καινούριες.Και χωρίς να το καταλάβεις κάποιες άλλες συνήθειες θα παραμεριστούν από άλλες χωρίς να το καταλάβεις(βλέπε τον παιδικό σου κούνελο)
Ίσως να πήρες το ένα μέρος της απάντησης στο ερώτημα που έθεσες.

katerina είπε...

Σίγουρα κάποιες θα παραμεριστούν. Και σίγουρα θα δημιουργηθούν καινούργιες... Αλλά ο κούνελος θα μείνει...! :ρ

endtropi είπε...

Δυνατός ο κούνελος...

katerina είπε...

Ο Ερρικός είναι δίπλα μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Σε αντίθεση με τους άντρες στη ζωή μου. Φίλους και μη... Και δεν έχει και απαιτήσεις - προσδοκίες.

endtropi είπε...

Είναι πιο υποφερτό για μια νεανίδα να έχει δίπλα της έναν κούνελο παρά ένα...γουρούνι

katerina είπε...

Δεν είναι θέμα ζώου. Αλλά θέμα χαρακτήρα. Διότι -όσο παράξενο και αν ακούγεται- υπάρχουν νεανίδες, που δεν αντέχουν τις δημόσιες γλύκες - ερωτοτροπίες, τα γελοία υποκοριστικά (για όνομα του υψίστου, για αυτό μας βαφτίσαν με διαφορετικά ονόματα, διαφορετικά θα λεγόμασταν όλοι "μωρό μου"!), τα τηλεφωνήματα - ανακρίσεις, τις επετείους, το προκληρικό ντύσιμο (του τύπου τα πετάω όλα έξω), και την τάση του να γίνεται ένα "ζευγάρι" αυτοκολλητάκια...
Και δυστυχώς, οι άντρες είναι μαθημένοι σε τέτοιες καταστάσεις.. Και όταν βλέπουν μια διαφορετική αντίδραση, νομίζουν πως έχουν να κάνουν με τις σουφραζέτες και αδυνατούν να το αντιμετωπίσουν... Δυσπιστια παιδί μου, δυσπιστία... Έλεος..

endtropi είπε...

Η απάντηση μου θα προέλθει κατά την κατάποση της κρύας φραπεδίας..

endtropi είπε...

Όντως,κυκλοφορούν εκεί έξω πολλές από αυτές.Κάποιες βέβαια ξεχνάν το ρόλο τους και χρησιμοποιούν πολλάκις τις κτητικές αντωνυμίες.Ο λεγόμενος..."divaτισμός" όμως καραδοκεί..
Αυτή η δυσπιστία μας έφαγε..
Αν μπορούσαν οι άνθρωποι να είναι ειλικρινείς..(ααα...τι σκληρός κόσμος..!)
Τώρα θέτεις το θέμα των σχέσεων και η κατάσταση απαιτεί μπίρες..άφθονες
(όπως θα κατάλαβες η φραπεδία απέτυχε..)

katerina είπε...

Δεν θέτω κανένα θέμα. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα δυστυχώς και δεν αλλάζει. όχι εύκολα τουλάχιστον. Πιες τις μπύρες σου και χαλάρωσε... Αυτά τα πράγματα δεν αλλάζουν. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο φύλλων είναι ένα άλυτο μυστήριο. Και έτσι θα παραμείνει. Βασίσου μόνο στην τύχη...
Κανείς δεν πιστεύει και δεν εμπιστεύται κανένα. Όλοι τα έχουν χάσει πλέον. Και όλοι απογοητεύονται!

endtropi είπε...

Ρε όλοι για δέσιμο είναι.Αλλά ο καθένας θέλει να δεθεί με κάποιον.Να ξέρεις πάντως πως και η τύχη διέπεται από κανόνες..Να δεις τί όμορφα που αναδύεται η τάξη..

Νωρίς είναι για μπίρες.Τη βγάζω με το νεροζούμι ακόμα..(η φραπεδιέρα φταίει,μη νομιζείς..)

katerina είπε...

Όλοι θέλουν κάποιον, αλλά οι έχουν πολλές απαιτήσεις και δεν συμβιβάζονται (και δεν βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω).
Νεροζούμι ε;
Ξεκίνα λίγο αλκοόλ. Νύχτωσε, μπορείς!

Δεν πιστεύω στους κανόνες της τύχης. Πλέον δεν ξέρω αν πιστεύω στην τύχη. Νομίζω πως ο Θεός είναι μεγάλος χαβαλές και σπάει πλάκα μαζί μας. Shit just happens... Προσπαθώ πάντα να βρω ένα λόγο, αλλά τελευταία δεν τα καταφέρνω. Οπότε απλά τα αντιμετωπίζω και προχωρώ...

endtropi είπε...

Ρε συ,δεν κουράστηκες να σκέφτεσαι? :-p

Ο οργανισμός απαιτεί ακόμα καφεϊνη.Ίσως έρθει και η σειρά της αλκοόλης αργότερα.Καλά που το΄πες.Να βάλω παγάκια στο ψυγείο.

Αγαπητή
Δεν πιστεύεις στους κανόνες της τύχης γιατί απλά δεν μελέτησες το μηχανισμό που την γεννά.Πίστεψε με.Και η τύχη διέπεται από κανόνες.

τύχη.Ωπ!Και εγένετο το χάος! Τρελή θεωρία ε.(εκεί και αν θέλει μπίρα για να το καταλάβεις)

katerina είπε...

Τύχη, χάος, κανόνες, σκέψη. Δύσκολα τα πράγματα... Άσε τη μπύρα και πιάσε καμιά βότκα. Βοηθάει περισσότερο.

Ποιός είπε οτι τηρώ αυτά που λέω στους άλλους. Απλά τους τη λέω. Γυναίκα είμαι και έχω άλλοθι... Πλάκα κάνω... Αλλά μερικές φορές ξεφεύγω και τα αναλύω πολύ τα πράγματα. Το έχουμε ξαναπεί αυτά...

Δεν τα πάω καλά με τις θεωρίες (τώρα που το σκέφτομαι, ούτε με τις πράξεις) -άχρηστη είμαι-... Αδιέξοδο βλέπω στον ορίζοντα.

endtropi είπε...

Ορίζοντας? Που πήγε?αααα...γιατί δεν τον βλέπω?

έλα που είσαι άχρηστη...υπερβολές!

Αλλά πως γίνεται να ξεφεύγουμε ε.Μόλις απέκτεισες μια καινούρια συνήθεια.

katerina είπε...

Δεν είναι συνήθεια. Είναι τρόπος ζωής! Και άκρως ενοχλητικός για τους άλλους μάλιστα!!!

Υπερβολές ε;

Εστίασε καλά ευθεία μπροστά σου και μπορεί να δεις μια μαυρίλα. Αυτός είναι ο ορίζοντας και το αδιέξοδο που αχνοφαίνεται... Αχ, είμαι τόσο αισιόδοξος άνθρωπος. Θα κλαψω από συγκίνηση...

endtropi είπε...

Άχουτο...Με συγκίνησες πανάθεμά σε!

Που λες βρε?Κάτσε να εστιάσω καλύτερα.Ρε συ,κάτι κουνιέται εκεί πέρα.Ναι,μαύρου χρώματος! Ρε,αυτό τρέχει.Πλάκα ΜΕ κάνεις?

υπερβολές,υπερβολές..Είναι κάκιστος όποιος σου το είπε.

katerina είπε...

Συγκινήθηκες ε; Είσαι και ευαίσθητος παναθεμά σε...
Τρέχει τρέχει και άντε να το πιάσεις... Χέσε μέσα ΠΟλυχρόνη που δε γίναμαι ευζώνοι!

Οι άνθρωποι είναι κακοί χρυσέ μου, τι περιμένεις;

endtropi είπε...

Είμαι ο άτιμος.Αλλά ξες,για 1 sec.

Εμένα μου λες?Άσε,τους έχω φάει στη μάπα 25 χρόνια.Μια χαρά τα έχεις εσύ με τον Ερρίκο σου

katerina είπε...

Δεν είμαστε κακό γένος. Απλά έχουμε κακές συνήθειες... Και πληγώνουμε τους άλλους πολύ εύκολα, χωρίς ουσιαστικό λόγο. Βέβαια αυτός είναι φαύλος κύκλος... Με πληγώνεις, σε πληγώνω, τον πληγώνω, μας πληγώνουν, σας πληγώνουν, τους πληγώνετε...

Για αυτό και υπάρχει ακόμη ο Ερρικός. Δε μιλάει, δεν πληγώνει και πάντα ακούει...

Ανώνυμος είπε...

Έμπαινε! Βρε αγάπη όμως, οι άνθρωποι, περί ων ο λόγος, μιλούν. Ο Ερρίκος δε μιλάει. Αν μιλούσε έχεις σκεφτεί ποτέ τι θα έλεγε? Νομίζω πως΄ο Ερρίκος εκτός από κακή συνήθεια είναι και κακή παρέα! Ναι ναι!

ΥΓ. κλίνε μου και το πληγώνω, χωρίς το με. Δε φταίνει μόνο οι άλλοι. Οι άλλοι είναι απλώς η κόλαση.

katerina είπε...

Βαριέμαι να κλίνω ρήματα. Έχω καταλάβει όμως που το πας... Όσο για τον Ερρίκο, του έχω απόλυτη εμπιστοσύνη... Είμαι σίγουρη πως αν μιλούσε θα έλεγε τα ωραιότερα πράγματα στον κόσμο!!!

Εφη είπε...

Και επειδή είμαι σπαστική...σε ποιά γλώσσα?

katerina είπε...

Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά και ολίγα Ιταλικά και Αρμένικα.. ότι μιλάω και εγώ δηλαδή για να μπορούμε να συνεννοούμαστε!

endtropi είπε...

Multilingual ο κούνελος..

katerina είπε...

Εννοείται παιδί μου, εννοείται. Τι Όμιλος Καπάτου, τι Ερρικός. Το ίδιο και το αυτό. Ε ρε γλέντια.. Βέβαια καλό θα ήταν να μη μιλήσει. Γιατί αν αρχίσει να μιλάει και πει όσα έχει ακούσει και δει, θα γίνω Μαρινέλλα και θα τραγουδώ "άάάάάάάάνοιξε πέτρα να κρυφτώώώώώώώώώώώώώώώ" και είμαι και παράφωνη!

endtropi είπε...

Τί μας κρύβεις?Δεν είπαμε πως πρέπει να είμαστε ειλικρινείς? :-P
Έλα σε παρακαλώ