Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2007

Γύρισες και οφείλω ένα Συγγνώμη.

Έχουν περάσει χρόνια από τότε. Αρκετά. Ειδικά αν λάβω υπόψη μου τι έχει μεσολαβήσει και πόσο έχω αλλάξει. Πράγματα τα οποία έκανα και τα μετάνιωσα. Πράγματα τα οποία δεν έκανα και θα ήθελα να έχω κάνει. Λέξεις που είπα και δεν εννοούσα και άλλες τόσες που ξεστόμισα και δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ψέμματα, επειδή φοβόμουν. Ακόμη και τώρα δεν έχω καταλάβει τι φοβόμουν περισσότερο. Εσένα, εμένα ή τους άλλους; Επεχείρησα να σε κατηγορήσω, αλλά δεν τα κατάφερα ποτέ. Πήρα το βάρος της αποτυχίας πάνω μου, γιατί ακόμη και τώρα πιστεύω πως το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχω εγώ. Εγώ που δεν έμαθα ποτέ ποια πραγματικά είμαι. Εγώ που πάντα προσπαθούσα να γίνω κάποια άλλη. Εγώ που δεν είπα ποτέ την αλήθεια μου. Και όσες φορές προσπάθησα να το κάνω, στην πορεία εξώκειλα. Οφείλω μια συγγνώμη. Σε μένα και μετά σε σένα. Επειδή σου έκανα τη ζωή δύσκολη με τη συμπεριφορά μου και την ανωριμότητα μου. Μόνο αν συγχωρέσω θα μπορέσω να προχωρήσω. Οι σκιές του παρελθόντος ακόμη με κυνηγούν. Έρχονται το βράδυ στα όνειρά μου μεταμφιεσμένες και με στοιχειώνουν. Συγγνώμη λοιπόν. Συγγνώμη για το παρελθόν. Ελπίζω τώρα που γύρισες, αν σε δω τυχαία μπροστά μου να καταφέρω να σε αντιμετωπίσω. Να σε χαιρετήσω. Να σου μιλήσω. Να σε κοιτάξω στα μάτια και να μην ντρέπομαι. Να μην φοβάμαι. Δεν ξέρω αν υπήρξα ερωτευμένη μαζί σου. Ξέρω όμως πως επηρέασες τη ζωή μου με τρόπους που ούτε φαντάζεσαι. Ήσουν αυτός που εμμέσως πλην σαφώς μου έδωσε το θάρρος να εξομολογηθώ ότι αισθανόμουν Ακόμη και αν έμεινε ένα όνειρο μισό. Δεν πειράζει. Έμαθα πια να ζω με την πικρία. Έμαθα πως μερικές φορές ακόμη και αν θέλουμε κάτι πάρα πολύ δε γίνεται να το αποκτήσουμε.
Προσπαθώ να θυμηθώ τα χαρακτηριστικά του προσώπου σου, αλλά δεν μπορώ. Ανατρέχω σε δυο φωτογραφίες που είναι θαμμένες βαθιά σε ένα συρτάρι όποτε έχω την ανάγκη να θυμηθώ. Είναι σαν να έχει μπει μπροστά ένα μηχανισμός αυτοσυντήρησης που για να με προφυλάξω από άσχημες αναμνήσεις και ότι αυτές συνεπάγονται, απλά τις διαγράφει μια προς μια.
Όμως ξέρω πως κατά βάθος δε θα σε ξεχάσω ποτέ. Και ξέρω πως αυτό μπορεί να ακούγεται παρανοϊκό. Αλλά ουσιαστικά μέσω εσού έμαθα να συμπεριφέρομαι. Και σε ευχαριστώ για αυτό.
Πριν από μερικές μέρες μου είπαν πως γύρισες. Ναι, ξαφνιάστηκα που το άκουσα, αλλά το περίμενα. Και θα συναντηθούν οι δρόμοι μας. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Βλέπεις ο κόσμος είναι πολύ μικρός τελικά, και οι γνωστοί δυστυχώς ή ευτυχώς είναι κοινοί. Μέχρι τότε θα κουβαλώ την ελπίδα πως όταν έρθει η ώρα θα βάλεις στην άκρη τη γνώμη σου για εμένα και θα μου δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία να συστηθώ από την αρχή. Και ίσως καταφέρουμε να γίνουμε τουλάχιστον καλοί γνωστοί. Το μόνο που έχει μείνει πλέον είναι να κρατήσω την ψυχραιμία μου όταν σε δω και να προσπαθήσω να σε μάθω. Γιατί φοβάμαι πως δεν σε έμαθα ποτέ πραγματικά. Μόνο αυτά τα μπλε μάτια έχουν μείνει ανεξίτηλα στη μνήμη μου. Μέχρι και τη φωνή σου κατάφερα να ξεχάσω.
Ξέρω πως οι πιθανότητες να διαβάσεις αυτό το κείμενο είναι απειροελάχιστες. Και αν ποτέ τύχει και τις δεις αυτές τις γραμμές, φοβάμαι πως δεν θα καταλάβεις τίποτε. Θα με έχεις ξεχάσει...
Αλλά δεν πειράζει. Θυμάμαι αρκετά και για τους δυο μας. Και έμαθα αρκετά και για τους δυο μας.
Καλή Ζωή.


36 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που πρέπει να μάθεις είναι να μαθαίνεις. Να μαθαίνεις πρώτα για τον εαυτό σου και ύστερα για τους άλλους. Γι΄αυτό μας συμβαίνουν όλα αυτά τα "περίεργα" στη ζωή. Όλα τα υπόλοιπα είναι χάσιμο χρόνου. Και να μην κατηγορείς τον εαυτό σου σχεδόν ποτέ για θέματα σαν αυτό που προβάλλεις.Μου λείπεις πολύ και καλή χρονιά!

katerina είπε...

Ακόμη αναρωτιέμαι γιατί ανέβασα το κείμενο αυτό... Αλλά έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου πως δεν θα το κατεβάσω. Τα λόγια σου είναι βάλσαμο. Και εμένα μου λείπεις ξανθιά μου φίλη.. Το είδα το μήνυμα αλλά δεν μπορούσα να σου απαντήσω.. Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά!
Θέλω να βρεθούμε... Φιλιά!

Λακων είπε...

Μάθε να κατηγορείς και τον εαυτό σου.
Μην είσαι μικρόψυχη(που δεν νομίζω πως είσαι). Και να ζητάς συγγνώμη από τους άλλους, αν το νιώθεις. Αν συνειδητοποιήσεις πως έκανες λάθος μαθαίνεις.Βελτιώνεσαι και προχωράς μπροστά.
Και ποτέ μην το ξανακάνεις το ίδιο λάθος με τον ίδιο τρόπο.
Το απόλυτο είναι να μαθαίνεις μέσα από τα λάθη των άλλων..
Καλό είναι να κρατάμε μέσα μας μια ωραία ανάμνηση του παρελθόντος. Ίσως όμως να μην πρέπει να γυρίζουμε πίσω.

katerina είπε...

Έχω κάνει πολλά λάθη. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σχετικά νεαρό της ηλικίας μου. Προσπαθώ να μαθαίνω και φυσικά να ζητώ συγγνώμη. Έστω με τον τρόπο μου, αν δε μου βγαίνει με λόγια. Απλά το κακό είναι, πως μερικά λάθη πονάνε... Όσος καιρός και αν περάσει. Δεν γυρίζω πίσω. Απλά θυμάμαι. Και το παρελθόν δεν είναι πάντα ευχάριστο. Αλλά μας καθορίζει απόλυτα! Για αυτό και προσπαθώ αν μη τι άλλο να συμφιλιωθώ μαζί του!

Λακων είπε...

Οι νεαροί είναι νεαροί αλλά είναι και πολλά υποσχόμενοι. Θα τον βρεις τον τρόπο..

Ανώνυμος είπε...

Μπορώ να σου πω εγώ γιατί το ανέβασες. Γιατί δεν πρόκειται να τα πεις κατά πρόσωπο. Φυσικά γιατί πρώτον είναι λίγο αργά και δεύτερον γιατί τις πιο πολλές φορές δεν πρόκειται να γίνουν κατανοητά από την άλλη πλευρά. Το σημαντικό όμως είναι όπως σου έγραψα να εκπαιδευτείς να τα λες και "να σπάσεις τα μούτρα σου από έρωτα" (από το "Love actually" το κλεψα). Και μη ξεχνάς ότι αφενός δεν είμαστε θεοί και οι θεοί αν υπήρξαν πέθαναν ή δεν υπήρξαν ποτέ.

katerina είπε...

Χμ... Δεν μπορώ να πω πως έχεις άδικο σε ότι είπες. Το αντίθετο μάλιστα. Αλλά όπως και να έχει θα ήθελα αν τον έβλεπα μπροστά μου να μπορούσα να του πω κάτι...

Λακων είπε...

Τα ανέβασες εδώ ελπίζοντας οτι θα τα διαβάσει. Και αν ακόμα δεν το εκανες για αυτό, τελικά όντως θα τα διαβάσει.
Αφού όπως λές έχετε κοινούς γνωστούς.
Καλύτερα έτσι γιατί το διαδίκτυο είναι απρόσωπο. Αλλά στο απρόσωπο δεν έχεις την αμηχανία της συνάντησης και τα λές όπως ακριβώς τα αισθάνεσαι.
Και ο άλλος δεν έχει την ίδια αμηχανία οπότε θα τα καταλάβει καλύτερα απο ότι σε ένα τετ α τετ.
Βέβαια γραπτά εδώ για μία φορά μέχρι να σπάσει ο πάγος.Όχι και συνέχεια...

katerina είπε...

Μωρέ εδώ δε μιλάμε απλά για πάγο, αλλά για ολόκληρο παγετώνα... Ξέρεις έχουμε κοινούς γνωστούς, σε σημείο που φοβάμαι. Ξέρεις τι είναι να γνωρίζεις κάποιον και να μαθαίνεις πως είναι κολλητός φίλος, πολύ καλού φίλου του άλλου. Δεν ξέρεις που να κρυφτείς.. Τέλος πάντων. Μακάρι από μια πλευρά να τα διαβάσει. Αλλιώς όταν τον δω μπροστά μου, είμαι σίγουρη πως θα μου κοπούν τα πόδια και θα κάνω μεταβολή να φύγω. Έχω κάνει τόσες μαλακίες και έχω πει τόσα πράγματα που θα θέλω να ανοίξει η γη να με καταπιεί από την ντροπή μου. Και το χειρότερο είναι πως αυτός θα πιστεύει πως είμαι παρανοϊκή, τρελή, ηλίθια και ανώριμη. Και εν μέρει θα έχει και δίκιο. Θα ήθελα να μάθει πως πλέον υπάρχει και κάτι παραπάνω από όλα αυτά και πως (πιστέυω) έχω γίνει καλύτερος άνθρωπος...

Λακων είπε...

Νομίζω πως τώρα κατάλαβα περισσότερα.
Κάτι ξέρω και εγώ απο παγετώνες και παγοκολώνες.
Τέλος πάντων βρες τρόπο και μίλησε.
Το πολύ πολύ να αισθανθείς οτι έγινες ρεζίλι...
So what?

katerina είπε...

Έλά μου ντε... Λες και θα είναι η πρώτη φορά.. Αλλά μεταξύ μας, το συναίσθημα αφού τα πεις στον άλλο, είναι υπέροχο. Δε μπορώ να κρατάω πράγματα μέσα μου. Καταλήγω να τα λέω. Και όταν το κάνω, είμαι σε κατάσταση νιρβάνας. Μεγαλεία. Και πλέον προτιμώ να είμαι ήρεμη και "καθαρή" παρά μα κρύβομαι πίσω από το δάχτυλό μου. Νιώθεις μια μεγάλη ελευθερία.. Άσε που την τελευταία φορά που είπα ότι αισθανόμουν σε κάποιον, κατέληξε να μου ζητήσει και συγγνώμη για τη συμπεριφορά του. Και αυτό ήταν κάτι που δεν περίμενα. Άμα είναι να μιλήσω, μιλάω. Και άμα ο άλλος θέλει να ακούσει έχει καλώς. Αν δεν θέλει, δε πειράζει... Μέσα στη ζωή είναι και αυτά!

Ανώνυμος είπε...

Ε μίλα ντε!

Ανώνυμος είπε...

Όσο για τους παγετώνες, επιστημονικά μιλώντας, εκεί διατηρήθηκαν και κρύβονται ακόμη τα σπουδαιότερα μυστικά. Ιδανικές συνθήκες!

Ανώνυμος είπε...

Α! Και αν δεις ότι δεν την παλεύεις με τίποτα δοκίμασε για αρχή Καρρά και μετά Γονίδη. Με ουίσκι βέβαια. Παλιό δοκιμασμένο κόλπο. Όλη η Ελλάδα το έχει δοκιμάσει...


ΥΓ. Ξεκόλλα απ' τον τύποοοοοοοοο!

katerina είπε...

Ρε μαλάκα προτείνεις σε μένα Καρρά και Γονίδη; Και ουϊσκι; Τι λες ρε; Τρελάθηκες; Άμα φτάσω εκεί, άστο. Τη γάμησα! Σε μένα μιλάς! Έχεις κάτι σε ξένο ρεπερτόριο να μου προτείνεις; Όσο για το ξεκόλλα, ρε δεν είναι οτι κόβω φλέβα.. Άλλωστε ξέρεις από πρώτο χέρι πως άλλοσ ήταν αυτός που ήθελα μέχρι και πριν από ορισμένους μήνες. Απλά είναι πλέον σαν να ξαναζώ στα 15 μου. Τότε που αυτός ήταν το Α και το Ω στη ζωή μου. Και επειδή πονάει λίγο το παρελθόν, είναι σαν να μου ξύνει κάποιος την πληγή τώρα που γύρισε.. Φαντάζεσαι να πάω κέντρο (σε εκείνο το ωραίο δρομάκι που συχνάζουμε) να ακούσω τον Κ. και να τον δω τον άλλο μπροστά μου, να πίνει το ποτό του με την παρέα του Κ. ή του Μ.; Θα μου έρθει κανένας κόλπος. Και όχι τίποτε άλλο, αλλά είμαι μικρή ακόμη για να φύγω από το μάταιο τούτο κόσμο...
Πλάκα, πλάκα πότε θα κατεβούμε κέντρο για να πιούμε; Προτείνω Παρασκευή σα μέρα για να ακούσουμε και το φίλο σου τον Θ. και τον Κ. Τι λες;...

Λακων είπε...

Ε, καλά σου λέει η επιστήμη της παγολογίας.
Πες τα επιτέλους...
Και συμφωνώ με τη κυρία που μίλησε πριν και επιστημονικά. Στους πάγους έχουν μείνει πολλά μυστικά ανεξερεύνητα. (Ειδικά για τους ψυχιάτρους-ψυχολόγους-Θάνο Ασκητή κτλ)
Πάντως βρε Κατερίνα σε πάω ΚΑΙ για αυτό: Πρέπει να είμαστε οι μοναδικοί 2 στην Ελλάδα που δεν δοκιμάσαμε θεραπεία Καρρογονίδη.
Εύγε!Αλλά πες τα ε;(Μην ξεχνιόμαστε)

katerina είπε...

Κοίτα, ευτυχώς, δεν είμαστε οι μόνοι... Είναι και άλλοι. Έχουμε αρχίσει και γινόμαστε πολλοί! Ενωμένοι, δυνατοί!!! Αλλά όταν έρθει η ώρα θα τα πω... ;)
(Δε θέλω να φανώ πολύ μεγάλη ψωνάρα, αλλά πολύ μου αρέσει να μου λένε οτι με πάνε!)

Ανώνυμος είπε...

Ψήνομαι! Να κεράσω μετά μπουκάλι Αντύπα για πάρτη σου? Θα χει και κλαρίνα! Εκεί να δεις...Ρε βλαμμένο γι'αυτό είσαι κολλημένο ακόμα. Δεν έκανες την κατάλληλη θεραπεία όταν έπρεπε.Και τι θα γίνει αν πίνει ποτό παραδίπλα? Θα γίνει κάτι? Από ξένο ρεπερτόριο έχω να προτείνω System of a Down γενικά και στην περίπτωση που πίνει ποτό παραδίπλα Ramones "Somebody put something in my drink" με το ανάλογο χορευτικό φυσικά. Εκεί να δούμε τα μούτρα του μωρού. (μαζί θα χορεύουμε φυσικά και η παραγγελιά ξέρεις ότι θα παιχτεί...

Ανώνυμος είπε...

Και επειδή έχω έμπνευση σήμερα προτείνω και το τελευταίο cd του Κώστα Μαρτάκη. Είναι και συνομήλικοι! χαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχα

Ανώνυμος είπε...

"Θα τόλμαγες, να ανέτρεπες τα πάντα και να επέστρεφες........κάνε στη ζωή σου κι εσύ μια ανατροπήηηηηηηηηη.
Τώρα εσύ κάντα όλα άνω κάτω εκεί,
και θα ρθωωω να τα φτάξω απ΄την αρχήηηηη"
Αν δεν το κατάλαβες σου τραγουδάω. Και φέτος θα ανεβάσω την ταρίφα και θα βάλω στοίχημα 2000 ευρω για τον Κώστα στη Γιουροβίζιον!

katerina είπε...

Ρε μανία η ξανθιά με τον Μαρτάκη... Έλεος πια ρε φιλενάδα με αυτόν τον χλεχλε... Είναι χάλια το παιδί. Δεν ξέρεις αν τραγουδά ή κράζει.. Παιδί μου ξεκόλλα! Ο τύπος έχει μια σχετική εμφάνιση, αλλά ως εκεί. Τι να την κάνεις την ομορφάδα αν δεν ξέρεις ούτε να μιλήσεις;
Όσο για την παραγγελιά δεν είναι κακή ιδέα.. Δεν είναι καθόλου κακή ιδέα.. Άμα είναι να μου γνωρίσεις και τον θ. ψήνομαι... ;)

Ανώνυμος είπε...

Και για να κλείσω το πρόγραμμά μου θα πω κάτι σε πρώτη παγκόσμια μετάδοση "Για όλα φταίνε οι γκόμενοι, οι πρώην κι οι επόμενοι". Τέλος!

Ανώνυμος είπε...

Αν σου κάτσει και δεν τον θες ξέρεις που να τον στείλεις. Αυτό το αγόρι δεν ήρθε στον κόσμο για συζήτηση....

katerina είπε...

Φίλη μου δέχομαι το στοίχημα... Διότι και να πάει στην Eurovision, σκατά θα τα πάει...!!!

katerina είπε...

Οκ. Για συζήτηση δεν ήρθε. Αλλά και κατά τη διάρκεια στη μούγκα θα την βγάλουμε; Αυτός ούτε δυο γράμματα δεν μπορεί να βάλει σε σειρά! Αλλά μην ανησυχείς... Αν έρθει θα στον στείλω πακέτο!

Ανώνυμος είπε...

Κανόνισε...έτσι και την ημέρα της κρίσης δεν πάρει τη νίκη το αγόρι, θα κατεβώ στην Ομόνοια να τα κάνω λαμπόγυαλο και θα πλακώσω και το δικό σου στο ξύλο να μάθει να το παίζει δύσκολος. Θύμωσα τώρα. Όργή και αγάπη για το 2008!

Ανώνυμος είπε...

Τώρα φταίω εγώ να σε σοκάρω?

Ανώνυμος είπε...

Να πας να δεις το ντοκυμανταιρ "Animals in Love". Δε περιγράφω άλλο.

Λακων είπε...

Ε πως να μη σε πάω; Θα στο ξαναπώ...
Είπες τη μαγική λέξη!Χλεχλές...
Τα λεγα και εγώ αλλά δε με άκουγαν!
Μη μασάς πάντως, κράτα επίπεδο και δείξε χαρακτήρα!

katerina είπε...

Χλεχλές είναι το πιο ευγενικό που μπορώ να πω! Αλλά τι περίμενες από την ξανθιά; Ένα χρόνο τώρα αυτά ακούω... όμως βλέπεις, εγώ αντιστέκομαι στα πάντα!

Ανώνυμος είπε...

Αν ήταν η ζήλια ψώρα....λέω τώρα εγώ...

katerina είπε...

Αν είχε η μύγα κώλο θα έχ... τον κόσμο όλο... Θα αρχίσουμε τις παροιμίες τώρα; Ξανθιά. Ε, ξανθιά!

Εφη είπε...

Άσχετο! Κι όμως με πείσανε και το κανα κι αυτό στη ζωή μου!!

katerina είπε...

Ε; Παρακαλώ; Τι εννοείς σε έπεισαν να το κάνεις και αυτό; Εννοείς αυτό που κάνει και η μύγα με τον κώλο της; Γιατί θεωρούσα πως αυτό είναι μια νορμάλ φυσική λειτουργία του ανθρώπου...

Εφη είπε...

Καλά! Η παρατηρητικότητά σου σπάει κόκκαλα! Για πάτα λίγο πάνω στο όνομά μου...

katerina είπε...

Ωχ... Οκ. Μη δίνεις σημασία... Φαντάσου οτι πήρα τηλέφωνο τον Π. και τον ρώτησα αν είναι στη σχολή. Δεν έχω επαφή με το περιβάλλον... Μπράβο!